Вече и на българския пазар – измерване на ефективността на външната реклама

12:04, 03 апр 19 25 1615 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

На специално събитие преди броени дни в София GARB представи своята иновация - метрика за изследване на аудиторията на външната реклама.

''Интересът към събитието бе изключително голям, а отзивите, които получихме след представянето - повече от положителни. Бихме искали да благодарим на всички, които присъстваха, и за интереса на всички, които не успяха да дойдат, но заявиха готовност и желание да работят с новия ни продукт. Работим върху това да предоставим услугата в максимално кратки срокове и пазарът на външната реклама да разполага с акуратна и адекватна метрика'', казаха от GARB.

''В продължение на години пазарът страда от липсата на метрика за изследване на външната реклама. Дългосрочните перспективи пред участниците в сектора вследствие на проведените конкурси от Столична Община, както и последвалото окрупняване на пазара доведоха до предпоставки да може да се реализира тази идея'', разказа Милен Попов, собственик и изпълнителен директор на Идея Комм АД - най-голямата компания за външна реклама в България, с над 20 годишна история, която заема и лидерско място на пазара в София.

Според него външната реклама ще може да докаже своята ефективност пред рекламодателите по отношение на таргетиране, позициониране и изпълнение на рекламни кампании, в съответствие с конкретните нужди на рекламодателите.

Рекламодателите, от своя страна, ще могат реално да оценят ефективността на вложенията си в медията, а това ще позволи на външната реклама да заеме още по-сериозен дял в рекламния микс. 

Потърсихме за коментар и Владимир Стоилов - управляващ директор на  Wavemaker  за България, част от  Ogilvy Group,   работил за едни от най-големите клиенти на пазара за външна реклама през последните 12 години:

''Работата на всяка медийна агенция се основава на пийпълметрични данни за потреблението на различните медийни канали. Ако досега имахме подобни данни за почти всички канали, макар и несъвършени, то за външната реклама никога не сме разполагали с такива. В този смисъл инициативата на GARB е истинска иновация за пазара. Заявката, която колегите дадоха по време на представянето, е много висока и се надявам с времето да я оправдаят. Измерването на външната реклама е предизвикателство в световен мащаб, което е намерило различни решения на различните пазари.''

Той допълни, че подобно измерване би следвало да доведе до положителна промяна за всички по веригата, за рекламодателите и медийните агенции, които вече реално ще знаят до колко човека достига посланието им, ще могат да оценят цената на контакт и ще могат да я сравнят с останалите медии. Метриката ще позволи да се прави обективна оценка и сравнение, както на различните позиции, така и на цялостната ООН кампания - подбор на позиции и формати, обхват и пр. (ООН - out-of-home advertising - външна реклама).           

След дълги години липса на реална оценка на вложенията в този рекламен канал, GARB предложи първото по рода си изследване, което да разреши проблем като този.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Още по темата

Реклама