Водата може да облекчи главоболието и мигрената

14:30, 29 мар 19 / Здраве Сподели в: 25 317 Topnovini Автор: Topnovini
1

Редовното приемане на вода може да намали тежестта на главоболието и мигрената. Учените са открили, че пиенето на приблизително 7 чаши вода на ден, е достатъчно за облекчаване на болката и подобряване на качеството на живот на хора, които страдат често от главоболие.

Изследователите от Университета в Маастрихт, Холандия, правят проучване на повече от 100 пациенти, които имат редовно леко или тежко главоболие. Половината от пациентите са били посъветвани да пият 1,5 литра вода дневно в продължение на три месеца. В края на изследването пациентите са попълнили въпросник. Резултатите показват, че консумацията на повече вода е оказало положително влияние.


Според изследователите пиенето на по-голямо количество вода облекчава главоболието на някои пациенти. Те твърдят, че редовният прием на достатъчно количество вода, хидратира тялото и в резултат хората се чувстват по-добре, отколкото, ако не са приемали нужното количество течности.


Когато човек получи усещане за стягане в главата, е много по-лесно да пие вода, отколкото да прибягва до други методи. Водата е естествена алтернатива, тъй като няма странични ефекти. От друга страна, обезболяващите могат само да маскират симптомите, а ако се пият за по-дълъг период от време и в големи количества, може да предизвикат други състояния.

Има различни видове главоболия. Синусното главоболие може да бъде изпитано след настинка например. Има и главоболие, причинено от хормонален дисбаланс. В някои случаи те са придружени дори от гадене, повръщане, чувствителност към светлина и т.н. Хроничното главоболие пък може да е в резултат от претоварване, стрес, умора и депресия. Когато главоболието е причинено от умора, която всъщност е страничен ефект от дехидратацията, то приемът на вода е идеалният начин за облекчаване на състоянието. Водата може да помогне за подобряване на всички тези главоболия.


Освен вода може да се приемат и други течности през деня като фрешове, супи и храни, богати на вода. Въпреки това се счита, че консумацията на вода е най-добрият начин за бързо хидратиране на тялото.

Сподели в:

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани