През декември закъсненията на влакове са били доста, нашата цел беше през тези 3 месеца с бързи организационни мерки да се фокусираме върху това и постигнахме до 93% изпълнение на графика на БДЖ, обясни Григори Григоров- председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ", който е начело на холдинга от месец декември.
''Не смятам, че нашите клиенти се чувстват добре в момента, но нашата цел е това да се промени'', призна Григоров пред БНТ.
''Нови влакове в близките 3 години няма как да бъдат доставени, защото производственият процес е много дълъг. Това е причината за забавянето - пари имаме. Първите нови влакове ще бъдат предназначени за дългите трасета София - Варна и София - Бургас, които продължават средно 6 часа и трябва да бъде осигурен комфорт.''
''В момента все още нямаме достатъчно влакове, тъй като ремонтната програма е била силно забавена'', обясни директорът на БДЖ.
''Ние не можем да си позволим да пуснем несигурни влакове, затова жертваме удобството и графика за сметка на сигурността'', допълни председателят.
''Бюджетът за 2019 г. е изключително балансиран. Приходите се увеличават с около 20 млн. лв., а разходите с около 12 млн. Очакваме 100 млн. лв за нови влакове, вече има първоначални разговори с производители'', обясни Григоров.
Григоро каза още, че не работят на загуба. За първа година БДЖ през 2019 г. ще излезе на счетоводна печалба. За тази година не се предвижда увеличение на цените.
Добави коментар