В понеделник Европейската комисия глоби американския производител на спортно облекло Nike с 12,5 млн. евро поради блокиране на трансграничните продажби на мърчандайзинг футболни артикули на някои от най-известните европейски клубове, като това е последната санкция на Комисия във връзка с подобни ограничения, съобщава Ройтерс.
Европейската комисия заяви, че незаконните практики на Nike са се проявили между 2004-а и 2017-а година и са свързани с лицензирани стоки на компанията за футболните клубове ''Барселона'', ''Манчестър Юнайтед'', ''Ювентус'', ''Интер'', ''Рома'' и Френската футболна федерация.
Санкцията е факт след двугодишно разследване, предизвикано от секторно проучване на електронната търговия в 28-те държави на Европейския съюз. Целта на ЕС е да засили онлайн търговията и икономическия растеж.
Европейският комисар по конкуренцията Маргрет Вестагер заяви, че действията на Nike лишават футболните фенове в други страни от възможността да купуват различни артикули на своите любими клубове като чаши, чанти, чаршафи, канцеларски материали и играчки.
Nike попречи на много от своите лицензополучатели да продават тези маркови продукти в друга страна от европейските икономическо пространство, което води до по-малък избор и до по-високи цени за потребителите", се посочват в изявлението на Вестагер.
Тя добави, че "решението на ЕК гарантира, че търговците и потребителите могат да се възползват пълноценно от едно от основните предимства на единния европейски пазар - възможността за пазаруване в цяла Европа на по-голямо разнообразие от продукти и за най-добри търговски сделки".
Практиките на Nike включват клаузи в договори, забраняващи продажби извън територията на лицензополучателите и заплахи за прекратяване на споразумения, ако те игнорират договорените клаузи. Ройтерс обаче допълва, че наложената на Nike глоба е била намалена с 40%, след като компанията си е сътрудничила с правоприлагащия орган на ЕС.
Добави коментар