Голямо слънчево изригване поразило Земята преди 2000 години

12:10, 13 мар 19 / Култура и наука Сподели в: 25 326 Topnovini Автор: Topnovini
1

Учени откриха доказателства за огромен взрив от слънчева радиация, ударил Земята преди повече от 2000 години. Резултатът от изследването е изключително важен, защото слънчевите бури могат да нарушат модерните технологии.

Екипът от експерти от университета Лунд в Швеция е открил доказателства в леда в Гренландия, че Земята е била бомбардирана от протони от Слънцето през 660 г.пр.н.е. Събитието е било 10 пъти по-мощно от всяка едно подобно, откакто се правят записи с модерно оборудване от преди 60 години.

Учените са намерили радиоактивни изотопи в леда, берилий-10 и хлор-36, които се смята, че са от космически произход, предаде БГНЕС.

Периодично Слънцето изпуска големи количества заредени частици, които могат да се отправят към планетата ни. Емисията от такива частици, открита в Гренландия е известна като „слънчево протонно събитие“. В модерни времена, тези високоенергийни частици, когато се сблъскат със Земята могат да повредят електрониката в сателитите, на които разчитаме за комуникационните услуги и системите за глобално позициониране.

Радиацията може да представлява и риск за здравето на астронавтите в Международната космическа станция (МКС). Всички пътници и екипажи на пътническите самолети, които летят на голяма височина и близо до полюсите, могат да бъдат облъчени с по-голямо количество радиация (въпреки че това зависи от много променливи условия).

Други видове слънчева радиация могат да предизвикат сияние във високата атмосфера и да прекъснат електрическите мрежи.

„Има високоенергийни слънчеви частици или слънчеви протонни събития. Това са високоенергийните частици, които директно удрят Земята и произвеждат частиците, които измерваме“ каза за Би Би Си съавторът на изследването Реймънд Мускълър от университета в Лунд, Швеция. „Свързани с това са и по-ниските енергийни частици, които достигат Земята обикновено в рамките на 1-4 дни. Те произвеждат геомагнитните бури“.

В момента учените работят върху възможността да разберат колко често се случват екстремните събития, нещо, което може да ни помогне да планираме големи слънчеви бури в бъдеще.

Сподели в:
Ключови думи

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани