Набират проекти за 10 милиона евро в граничните региони на България и Гърция

16:10, 11 мар 19 25 1387 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Стартира процедурата за набиране на проектни предложения за развитие на малките и средни предприятия в граничния регион между България и Гърция. 10 млн. евро е размерът на инвестицията, която ще бъде отпусната по Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Гърция-България 2014-2020 г.

За ресурса вече е обявена Петата покана за набиране на проектни предложения в рамките на приоритетна ос 1 „Конкурентен и иновативен трансграничен регион“ на програмата. Тя има за цел да повиши конкурентоспособността на малките и средни предприятия, като стимулира растежа на нови и съществуващи фирми чрез разширяване на икономическата им дейност до нови пазари и продукти, съобщиха от пресцентъра на регионалното министерство. 

30 на сто от общия бюджет на поканата, който възлиза на 10 млн. евро, ще бъдат насочени към новосъздадени малки и средни предприятия (МСП). Стойността на даден проект следва да бъде между 300 000 и 600 000 евро, от които 65% субсидия (помощта се отпуска чрез „de minimis” – до 200 000 евро) и 35% собствен принос на кандидатите. Допустими за участие са само малки и средни предприятия, регистрирани в допустимия по програмата регион (за България: в областите Благоевград, Смолян, Кърджали и Хасково) в т.ч. клонове, като за България същите следва да са регистрирани като самостоятелни юридически лица. Публични (държавни, общински и др. дружества) не са допустими кандидати. В дадено проектно предложение следва да участват само по едно МСП от всяка от партниращите държави. Едно МСП може да кандидатства само по един проект. Проектните идеи за съвместни бизнес инициативи от трансграничния регион на България и Гърция може да се подават по електронен път чрез Информационната система за държавни помощи на Гърция SAMIS (www.ependyseis.gr). Крайният срок за подаване на проектните предложения е 15:00 часа на 10.05.2019 г.

Кандидатите следва да упражняват дейности, съгласно заложените в насоките кодове от Класификацията на икономическите дейности (НКИД), като са допустими дейности по кодове в следните основни сектори: Производство на хранителни продукти, Производство на тъкани, Здравеопазване, Производство на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти, Производство на строителни изделия от неметални минерални суровини, Събиране и рециклиране на материали, Устойчив туризъм, култура, спорт и развлечения. Въведен е допълнителен критерий, даващ приоритет за подкрепата на производствени предприятия.

Допустими са разходи за дребномащабни инвестиции – например строителство, изграждане на производствени инсталации, доставка на специализирано оборудване и др., купуване на софтуер и свързаните с него услуги, маркетинг и ноухау, патенти и авторски права, разходи за персонал и др. Дадено проектно предложение може да включва изцяло инвестиционни дейности. Максимална продължителност на проектите е 3 години.

Преди да пристъпят към подготовка и подаване на проектните предложения, кандидатите следва да се запознаят с Наръчника за работа в системата SAMIS. В момента той е наличен на официалния сайт на програмата само на английски език, като преводи на документа на български и гръцки език ще бъдат публикувани на 14.03.2019 г.

Пълният комплект документи за петата покана, в т.ч. въпроси и отговори, свързани с нея може да намерите на официалната страница на програмата 

Информационен ден, посветен на Петата покана за набиране на проектни предложения по Програмата, ще се проведе на 20.03.2019 г. (сряда) в гр. Хасково. По време на събитието ще бъде предоставена подробна информация за изискванията на поканата и начините за подаване на проектните предложения. Актуална информация за точното място на провеждане на информационния ден, формата за предварителна регистрация, както и друга актуална информация може да бъде намерена тук.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама