Цените за лeтния сезон ще нараснат със 7-11%, няма как да имаме спад, прогнозира директорът на Институт за оценки и анализи в туризма Румен Драганов пред bTV. Според него това е така, защото имаме ред увеличения – на бензина, горивата, енергоносителите, както и увеличение на заплатите на персонала в туризма. Той посъветва да се замислим за ранно записване, където цената ще е с 30% по-ниска, а най-високата ще е на рецепция в сезона.
Най-много туристи засега са се записали за нашето Черноморие от Германия и Русия. Драганов обясни, че това е предварителна статистика за сезона, защото просто в някои страни туристите са по-организирани относно почивката си, но ще има изменение.
Изключително занижени нива на брой туристи сочат анализаторите за този летен сезон. Според Драганов това обаче не може да се каже сега, понеже периодът е динамичен и има изкуствено забавяне с цел да се привлекат клиенти.
Най-големият курортен комплекс у нас Слънчев бряг вече се подготвя за лятото. Там се търси многократно повече персонал и заплащането скача. Хотелите са отчели много по-малко резервации от Великобритания и обясняват резкия спас с Brexit.
Директорът на Институт за оценки и анализи в туризма обаче смята, че именно "разводът" на Великобритания с ЕС може да доведе туристи от Англия у нас, понеже сме низкобюджетна дестинация.
Най-нисък процент от нашите почиващи ще изберат културния туризъм, понеже той се рекламира много лошо, коментира директорът на Институт за оценки и анализи в туризма. Най-много, над 70%, ще почиват при роднини, а 38 на 100 вече са направили своята резервация още от миналата година.
Увеличили са се и оплакванията не само у нас, но и от чуждите хотели, каза Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център. Ако за миналата година са били 6%, сега са 10%. Той посъветва и да внимаваме с платформите, с които правим договора и плащаме за почивка.
Трябва да се проучи хотелът – има отзиви на вече били там, рейтинг на курорта, можем да видим хотела на страницата и да се информираме за условията в него, добави Арсенов.
Той бе категоричен, че не е необходимо да правим скандали, ако нещо не е наред, а да съберем снимкови доказателства, както и да подадем жалби на рецепцията и към Европейския потребителски център.
Добави коментар