Съветите на Аюрведа за регулиране на теглото

17:40, 01 мар 19 / Здраве Сподели в: 25 880 Topnovini Автор: Topnovini
1

В днешно време отвсякъде ни съветват как да ядем правилно и как да отслабнем бързо без „йо-йо“ ефект. Сайтовете за красота и правилен начин на живот сякаш се състезават кой ще предложи „най-здравословната диета“. Всеки човешки организъм е уникален и това, което работи добре за един, може да навреди на друг.

В тази статия ще ви представим няколко от ценните съвети на Аюрведа - древното изкуство на Ведите за правилен начин на живот, относно регулирането на теглото, а каква диета ще изберете за себе си – изборът оставяме на вас.

Всяка сутрин пийте топла вода с лимон (или сок от лимон) на гладно. Лимонената вода ще стимулира храносмилателната ви система и ще ви даде един свеж старт на деня.

Тренирайте редовно. Отделете поне 30 минутки сутрин за доза упражнения. Изберете подходяща за вас дейност, която да ви доставя удоволствие и бъдете постоянни в практиката си. Научете тялото си на дисциплина и то ще ви се отблагодари в най-близко бъдеще.

Намерете 10-15 минути за релаксация или медитация сутринта. В комбинация с физическите упражнения умът ви ще се успокои, а с времето ще умеете да се концентрирате по-добре. Това неминуемо ще доведе и до по-голяма продуктивност на работното място, а мисълта ви ще е по-бистра.

Хранете се три пъти дневно, но без следобедните закуски. Храната е гориво, което гори бързо и когато постоянно го „зареждаме“ с храна, то забравя как се горят калории. Подредете ежедневието си така, че закуската ви да е между 7:30 и 9:00 часа. Обядът нека да е по-обилен- между 11:00 и 14:00 часа. Препоръчително е вечерята да е най-лекото ястие за деня, между 17:30 и 20:00 часа, но не и по-късно. Късната вечеря е тежест за храносмилателната ви система, и освен това може да доведе до проблеми със съня.

Сезонното и регионално хранене е най-доброто, което можете да направите за тялото си. В летния сезон изобилства от пресни плодове и зеленчуци и тогава е по-лесно да се храним добре. През зимата най-удачно е да се храним с кореноплодни, сушени плодове, ядки, както и по-тежки храни като месо, сирена и листни зеленчуци. Пролетта е подходящо време за хранене с горски плодове и кълнове – те ще ни помогнат да забързаме метаболизма си и ще ни пречистят от натрупаните през зимата шлаки.

Движението след всяко хранене е много препоръчително. То стимулира храносмилателната система. Ведите смятат, че десет до двадесет минути ходене след като сме хапнали на обяд е най-добре за организма. Те също препоръчват, ако ни е възможно в ежедневието, след тази разходка да полежим на лявата си страна за десетина минути.

Ставайте сутрин със Слънцето, а вечер си лягайте с него. И хората, както всички останали биологични видове по Земята, винаги са следвали хода на Слънцето. Стоенето будни до късно през нощта е феномен на съвременното ежедневие. От антропологична гледна точка, нашите предци не са имали никаква причина да са будни през нощта. Събуждането заедно с изгрева може да ни се струва непосилно, но ако положим усилия, то ще се превърне в чудесен здравословен навик. Около два часа преди сън ограничете се от гледането на телевизия или в смартфона. Екраните, с които сме заобиколени по цял ден изморяват очите ни, а оттам и цялата мозъчна дейност се забавя. Опитайте се да си лягате преди 22:00 часа. Спането между 7 и 9 часа на денонощие дава на тялото достатъчно време да отдих и спомага за регулирането на кортизола – хормон, отговарящ за нивата на стреса в организма, който също така ни „помага“.

Автор: Надежда Дойкова

Сподели в:
Ключови думи

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани