В САЩ най-голямата компания за пазаруване е Amazon. Microsoft обаче не ѝ симпатизира. Вместо това тя започна партньорство с Albertsons, втората най-голяма верига магазини в Америка, за да я снабди със софтуер.
Amazon е компания с невиждан успех, способна да ви продаде всичко (от фитнес оборудване до пакетче дъвки) директно пред вашата врата. Преди две години тя закупи Whole Foods и оттогава планира да отвори магазини Amazon Go навсякъде в САЩ. Затова е разбираемо защо Albertsons иска да я детронира от престола и към тази идея се присъединява и Microsoft. Компанията ще предостави на всички магазини на Albertsons софтуерниъе пакети Microsoft Azure и 365. Ануж Ханда, представител на веригата магазини, сподели, че ходът „ще преобрази преживяванията на клиентите в магазините ни„. По-конкретно, Albertsons иска да се възползва от когнитивните технологии и AI механизмите, които Microsoft може да предложи.
Целта на Microsoft пък е „да се премахне напрежението, което клиентите изпитват в хранителния магазин„. Според компанията, хората ще могат по-бързо да откриват търсените от тях продукти и ще чакат по-малко на опашки. Служителите на Albertsons пък ще могат ефикасно да следят инвентара си и да реагират моментално, когато липсва стока. Фирмата за пазаруване вече е обновила платформата си за електронни поръчки, работейки изцяло с Microsoft Azure. Бензиностанциите на Albertsons пък ще функционират посредством специални приложения, работещи отново на Azure. Така американските граждани ще могат да плащат за гориво с телефона си.
Това не е първият път, в който Microsoft се опитва да влияе на продажбите на дребно. Миналия юли компанията инсталира и в компютрите на Walmart софтуера Azure и 365. А през януари започна колаборация с Kroger в създаването на високотехнологични магазини в Охайо и Вашингтон.
Добави коментар