Седем храни, които са по-полезни с кората

13:40, 08 фев 19 / Здраве 25 1069 Topnovini
1

От кората на плодовете и зеленчуците получаваме най-много енергия, защото тя е изложена на пряка слънчева светлина. Тя съдържа най-много фибри и цвят, а и повече хранителни вещества.

Повечето хора обаче смятат, че всички плодове и зеленчуци трябва да бъдат обелени, преди да се консумират. Но дори лимоновите и портокаловите кори могат да се използват като лечебно средство. Ето кои плодове и зеленчуци са по-полезни с кората:

Ябълки

В кората на ябълките се съдържа голямо количество пектин – фибри, които подпомагат метаболизма, понижават лошия холестерол и кръвната захар. Те притежават противовъзпалителни свойства, предпазват от висок холестерол, подпомагат производството на колаген.

Круши

Кората на крушата съдържа витамин С. Тя е богата на разтворими фибри, които я правят предпочитана храна. Тя помага също за предотвратяването на рака на дебелото черво.

Грозде

В семената и ципата му се съдържат флавоноиди, антоцианинови пигменти и ресвератрол. Те защитават кръвоносните капиляри и здравето на сърдечносъдовата система, богати са на голямо количество антиоксиданти.

Банани

Кората на банана е богата на магнезий, калий, витамини А, С, В6, В12 и протеини. Тя притежава също антибиотични, противогъбични и ензимни свойства.

Краставици

В кората на краставицата има голямо количество фибри и антиоксиданти, както и голямо количество витамин К. Почти всички фибри на краставицата се намират във външната ѝ част, а сърцевината съдържа основно вода.

Моркови

Антиоксидантите, които ни осигурява този зеленчук, се намират именно в обелката му или поне в по-голямата част от нея. Морковите са богати на полиацетилени – химично съединение, което в момента се изследва заради потенциала си да убива ракови клетки. А полиацетилените се намират основно в горния слой на зеленчука.

Патладжани

Патладжанът, наричан още син домат, има високо съдържание на хлорогенна киселина – един от най-мощните антиоксиданти, произведени в тъканите на растенията. Кората му съдържа веществото, наречено насунин, което предпазва от оксидативен стрес. Освен това, благодарение на насунина, патладжанът помага за понижаване на вредния холестерол.

Ключови думи

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.