Манолова: Битката за двойния стандарт при храните е на всички граждани на ЕС

10:10, 23 яну 19 / Политика 25 745 Шрифт:
Topnovini

Омбудсманът Мая Манолова внесе в Комисията по петиции в Европейския парламент в Брюксел петиция срещу двойния стандарт при храните и напитките в Европейския съюз. От своя страна Комисията прие сигнала за основателен.

"Изключително съм доволна от успеха на гражданите и моя екип, който беше постигнат вчера в Брюксел. Горда съм, че постигнахме този успех, който е важен за 100 млн. европейски граждани", сподели Манолова пред БНТ.

"Комисията по земеделие в Европейския парламент изготви доклад и излезе с препоръки. Беше направено законодателно предложение за промени за т.нар. потребителски пакет на еврокомисаря Вера Юрова, който беше огласен именно от София през април миналата година. Вчера това предложение беше прието с огромно мнозинство от Комисията по вътрешен пазар", обясни тя.

Според Манолова, няма как този въпрос да бъде решен на национално ниво с българското законодателство, защото става дума за основополагащи принципи на ЕС.

"Петицията остава отворена, така че и следващият Европейски парламент да може да следи какво се случва с тази дискриминационна практика на двоен стандарт при храните", допълни омбудсманът.

В тази битка едни срещу други не са гражданите на Източна Европа срещу тези от Западна, а всички европейски граждани срещу мултинационалните компании, категорична е Манолова.

"За последните три години в България сформирахме една национална коалиция срещу двойните пазари. Проблемът се отнася не само за нас, но и за страните от Вишеградската четворка, Румъния, Гърция, Словения... Вчера евродепутат от Литва посочи, че това също е огромен проблем и за прибалтийските страни", СЪОБЩИ ТЯ.

Двойният стандарт при храните, водещ до подвеждане и заблуда на потребителите, ще бъде инкриминиран като хранителна измама. Ще има драконовски санкции, допълни омбудсманът.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Още по темата

Реклама