Благодарение на системата за ранно известяване, строежът на трети лъч на метрото и вносът на нови електробуси, както и въвеждането на "зелен билет", нивото на замърсяване е спаднало със 17% през 2018 година. Това заяви заместник-кметът по околна среда на Столичната община Йоана Христова.
Христова потвърди, че през уикенда наистина е имало проблем с въздуха в столицата, но веднага са били предприети необходимите действия - активно миене на улиците, както и извънредни проверки на Столичния инспекторат в автосервизи.
В събота в столицата нивото на замърсяване на въздуха е било около 2,4 пъти по-високо от допустимата стойност, като най-високи стойности са регистрирани в кв. "Надежда", но в неделя вече не е имало реализирани превишения на нормата. По думите й нито едно от условията за въвеждане на мярката „Зелен билет“ не е било налице през почивните дни.
„Беше налице условието за извънредни проверки и за миене. Миенето на улици стартира още на 17-ти и продължи на 18-ти“, каза тя и обяви, че от проверените 30 обекта, не са установени нарушения.
Христова допълни, че през последните дни се е получило разминаване между данните на Европейската агенция по околна среда, които не са данни в реално време, и тези на сайта на Столична община, които постъпват в реално време от Националната система за мониторинг на въздуха.
Според Стефан Димитров от Гражданска мрежа за независимо изследване на въздуха държавните станции не са поставени на правилните места: „Те са в много щадящи места. Например в София – една от станциите е на Копитото, няколко други има в паркове, а тази на Орлов мост не работи“.
Димитров подчерта, че няма спрени от движение автомобили в тази посока. Законът позволява това да се случва, категоричен е той и уточни: „Законът за движение по пътищата предвижда при промяна на устройството, на системите на автомобила, те да бъдат спирани от движение и при технически преглед. Може би всеки втори автомобил в България е със свален катализатор. Това е една добре пазена тайна. Властите имат пълно основание да ги спрат тези автомобили. Няма осъществяване на такъв контрол“.
"Трудно ще видим наказания преди изборите. Ще видим трудно и след изборите, защото реални мерки от 2 години няма", категоричен е Стефан Димитров.
Добави коментар