Федералната търговска комисия (ФТК) на САЩ, провеждаща разследване във Facebook относно предаването на лични данни на трети страни за маркетингови цели, може да наложи глоба на социалната мрежа. Това съобщи в петък вестник "Вашингтон пост" .
ФТК, както и някои други агенции, включително Министерството на правосъдието, ФБР и Комисията по ценни книжа и фондовите борси, започнаха разследване във Facebook през миналата година.
Те проучват последиците от прехвърлянето на лични данни от социалната мрежа на около 87 милиона потребители на британската компания Cambridge Analytica. Според вестника, представители на Федералната митническа служба наскоро проведеха заседание, по време на което обсъдиха възможността за нареждане на Facebook да плати глоба, която ще надхвърля 22 милиона долара.
Тази сума трябваше да бъде платена на Google през 2012-а година за подвеждане на потребителите относно практиката на показване на насочени реклами в браузъра Safari. Тогава тази сума беше рекорд между всички наложени от ФТК глоби.
През март миналата година The New York Times съобщи, че сега затворената компания Cambridge Analytica успя да събере лични данни на десетки милиони потребители на социални мрежи, за да разработи алгоритъм за анализ на политическите предпочитания на избирателите. Както каза пред изданието бившите служители на компанията, създаденият алгоритъм улесни потребителите да изпращат политически реклами, за да влияят потенциално върху гласовете им.
Основателят и ръководителят на Facebook, Марк Зукърбърг, трябваше да говори на изслушвания в Конгреса. Предприемачът увери, че отсега нататък социалните мрежи по-внимателно ще обработват личните данни на своите потребители.
Добави коментар