Бум на оплаквания срещу колекторски фирми, отчитат юристи. Най-често сигналите са свързани с търсене на дългове, погасени по давност, злоупотреба с лични данни и най-вече с телефонен тормоз, заплахи и дори посещения на място, съобщи Нова телевизия.
Колекторите притискали потребителите и с дългове, изтекли по давност. Според последните правила, при неплатените сметки за ток, вода и парно, давността е три години. А при банковите задължения, като потребителски или ипотечни кредити, например, дългът се погасява след петата година.
Хората не знаят точно кога започва давността и някои с по-малки сметки решават да ги платят, за да нямат проблеми със съдебната система.
Оказва се, че в поведението на колекторските фирми се прилагат специални тактики - сметките биват запорирани преди празнични или почивни дни, с цел да поставят потребителите в неудобна ситуация и да изкарат трудно празниците или да не могат да преживеят събота и неделя.
Добави коментар