Европейската комисия одобри още 210 милиона лева за ремонт на образователната инфраструктура в страната по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., съобщиха от пресцентъра на МРРБ, предаде БНТ.
Средствата се прехвърлят от инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност“ на първата ос на ОПРР, бенефициенти по която са 39-те големи градове, към приоритет „Образователна инфраструктура“ на същата ос. Целта е да се постигне по-високо ниво на качеството на образование в градовете, определили най-високи нужди в рамките на инвестиционните си програми. С преразпределението на ресурса се покрива и недостигът от средства по вече сключени договори за „Образователна инфраструктура“ за големите градове. Това ще допринесе за постигане на правителствения приоритет за по-високо ниво на качеството на образованието.
В момента по ОПРР 2014-2020 се изпълняват 119 проекта на обща стойност 623 млн. лв. С тези средства ще се рехабилитира материално-техническата база на общо 442 детски градини, основни и средни училища и университети. Изпълнението на 7 от проектите на обща стойност 12,2 млн. лв. вече приключи. В резултат 5 716 лица се обучават и работят в модернизираните 21 образователни институции.
Изменението на програмата е предложено след извършен вътрешен анализ по изпълнението й от Управляващия орган в МРРБ, и е одобрено от Комитета за наблюдение и от Министерския съвет.
С промените се намаляват рисковете по отчитане на някои междинни индикатори към края на 2018 г., заложени в ОПРР. Сред тях са тези за първично потребление на енергия, социални услуги и социални жилища, обусловени от актуализация на нуждите, изпълнението на целенасочени политики в социалната сфера, както и при отчитане възможностите за реализация през програмния период.
Одобрените промени в ОПРР 2014-2020 не водят до промени на общия ресурс на програмата, както и в бюджета на приоритетните оси, не се нарушава и тематичната концентрация, установена в Споразумението за партньорство на Република България.
Одобрението от страна на ЕК дава възможност за намаляване рисковете за изпълнение на програмата, повишава се значимостта й за подобряване на достъпа до образование и подобрен образователен процес в регионите на страната.
Добави коментар