Тази сутрин беше направен щателен оглед на трасето в района на влаковата катастрофа в Кресненското дефиле. Ударът на влаковата композиция в падналите скали снощи е бил много силен. Наклоненият под 45 градуса локомотив се е опрял в стоманен стълб. Този шанс е предотвратил падането на влаковата композиция в река Струма.
Осем души пострадаха при сблъсъка на локомотива с паднали на релсите отломки. Общо 55 пътници бяха евакуирани от авариралия влак и пренесени през река Струма, след което бяха превозени с автобуси.
"Констатацията на района на катастрофата е наличието на откъртени няколко големи блокове скална маса от порядъка между 80 и 100 кубични метра. Като операция в момента се мобилизирали пътна механизация, изтегляме големите късове и започваме да ги разбиваме, за да можем да освободим трасето. Проверяваме в момента скалите, които са над местопроизшествието дали има опасност за други, които да бъдат отстранени впоследствие", отбеляза инж. Красимир Папукчийски - генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура", който ръководи операцията, коментира констатираното от експертите, предаде БНР.
Експерти работят по няколко версии за причината за катастрофата. "За мен нещата са комплексни. Знаете, че онзи ден имаше констатиран трус в района на Благоевград, вчера сутринта, с епицентър 10 километра от местопроизшествието и обилните дъждове и замръзването в неделния ден. При минусови температури скалите са се отворили и след земетръса са тръгнали да се свличат", коментира инж. Папукчийски.
Очаква се движението на влаковете между Петрич и Благоевград да бъде възстановено до 48 часа, съобщиха от Националната компания "Железопътна инфраструктура".
През целия ден продължава операцията по изтегляне на дерайлиралия пътнически влак. Огледът на място е показал, че работата ще се усложни заради разрушения близо 70-метров релсов път.
„Локомотивът в момента е около 45 градуса наклонен, в доста лошо състояние, както и единият вагон. Ударът е бил доста сериозен, за да го извади в това положение, което се намира и по този начин се накланя на тези 45 градуса. Откъсал се е един доста голям скален къс, около 40 кубика, един още по-малък около 10 кубика и около 100 кубика скална и земна маса“, обясни Бисер Минчев – главен ревизор по безопасността в Националната компания „Железопътна инфраструктура“.
Добави коментар