Модернизират ключови гари в София. Подуяне, Казичане и Искър не са ремонтирани от години, съобщи Нова телевизия.
Първият коловоз на гара Подуяне започнал работа през ноември 1917 г. Тя била ключова не само за вътрешните линии, но и защото се намира на международното трасе Париж-Истанбул.
През 30-те години на миналия век била разширена и преустроена по проект на архитект Панайот Калчев. Тогавашният кмет на София Владимир Вазов - брат на писателя Иван Вазов, открива новата гара заедно с павираната улица "Регентска" - днешният булевард "Мадрид".
Днес архитектурното бижу е овехтяло. Мазилката пада, а облицовката е загубила блясъка си. Преди 5-6 години е ремонтирана козирката на първи перон заради сериозни пукнатини.
За да се запази автентичният вид на втората по големина гара в столицата е предвидено зданието и вграденият в чакалнята павилион да бъдат запазени и напълно реставрирани.
Националната компания "Железопътна инфраструктура" предвижда ремонт на три ключови гари в столицата - Подуяне, Казичане и Искър. Повече от 7 милиона лева са предвидени за модернизацията им.
Трите гарови комплекса са част от жп линията София-Пловдив, която е най-натоварената в страната. Миналата година през гарите са преминали над милион и половина пътници.
Добави коментар