Започва кампания в подкрепа на българските производители

17:55, 14 ное 18 / Политика 25 1400 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

„Желаем в този месец и половина до Коледа да акцентираме върху нашите постижения, върху българското земеделско производство и българските храни. Целта е да надградим постигнатото, за да може да продължим по правилния път“. Това каза министърът на земеделието Румен Порожанов по време на кръгла маса, с която се даде старт на кампания в подкрепа на производителите на български храни.

„Във връзка с инвестициите, които са направени и модернизацията на предприятията, България вече има един добър опит като земеделска и производителка на храни страна”, каза още Порожанов.

Само за първите осем месеца на тази година има увеличение при производството на бели меса с 18.4%, а на червените със 7.6%. Същата тенденция се отнася и за потреблението на готови млечни продукти и яйца.

Делът на българското производство в общото потребление при киселото мляко, кравето сирене, кашкавала и яйцата е около или над 90%. За периода януари-август се запазва тенденцията на увеличение на обема на произведените млечни продукти, като най-голям ръст бележи производството на пресни млека и сирена. Същевременно производството на имитиращи продукти с растителни мазнини намалява с около 17%, след като се предприеха промените в нормативната уредба и забраната за използването им в млекопреработвателните предприятия. 

По предварителни данни за първите шест месеца на тази година износът на селскостопански стоки, където се включват и храните, нараства с 13,5% спрямо 2017 г. и достига 1,9 млрд евро. По думите на Румен Порожанов очакванията са износът да надхвърли 4 млрд евро.

Отчита се значителен ръст в продажбата на български стоки големите хипермаркети. В малките хранителни магазини от семеен тип българските стоки също преобладават.

Делът на хляб и хлебни изделия от българските производители  в големите хранителни вериги е между  77% и 100%. По отношение на деликатесите и колбасите съотношението е между 55  и 80%, а при млечните продукти то е между 57% и 75%. При сертифицираните български биопродукти се забелязва сериозен ръст през последната година, като една от веригите декларира ръст от над 167%.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама