Пазаруването през интернет вече не е екзотично занимание, а все по-масова практика - не само заради улеснението да поръчаш и платиш лесно, но и да очакваш покупката до вратата. В такъв тип кампании българинът купува най-често техника и дрехи, обясни Петър Ванчев – председател на Българската асоциация за електронна търговия пред БНР. Това са и продуктовите гами, при които могат да се видят по-големи намаления.
Важно е да се отбележи, че голяма част от българските онлайн търговци са коректни. Но има и такива, които прилагат хитрини, които не са в интерес на потребителите. Например, да се продават стари колекции като нови. При техниката, например телефони, могат да се „орязват“ номерата на артикулите – опаковката е същата като на скъп, многофункционален телефон, но процесорът не е от 350, а от 16 долара. Случва се ден или дни преди кампанията цената да скача и дори с намалението тя да е по-висока от нормалната.
Често пъти, ако се предложи висока отстъпка за кратък срок, хората са склонни да пазаруват без да се замислят.
Онлайн купувачите са всякакви, допълва Петър Ванчев. "Случва се да пазаруват от малцинствата, както и с много висок социален статус. И лица под 18, и над 90-годишни. Повечето потребители се справят добре, отдавна липсва страхът да пазаруваш онлайн", допълва той.
Разочарованието при разпродажби като тези при Черния петък е по-скоро във физическите магазини, там затрудненията са повече. При онлайн търговците петъчните поръчки могат да се наваксат в събота и неделя, наемат се допълнително хора, увеличава се работното време.
Най-голямото предимство на онлайн търговията е спестяването на време. Можете да извършите покупката за по-малко минути, отколкото ще ви трябва да паркирате около мола, например. Освен това тук е по-голям изборът, достъпът до информация е по-лесен.
Петър Ванчев препоръча хората по-малко да разчитат на държавата и контролните органи и повече на себе си, на потребителската си култура и поведение. Винаги е добре да се проверява цената и на друго място, особено пък когато става дума за намаления.
Най-масовата търговска отстъпка е между 30 и 10%. Като се приспаднат разходите възможните реални отстъпки са около 15%. Намаления от 40% са или за залежали колекции, или т.нар. проектирани намаления.
Когато стоката трябва да се „изчисти“, тя се пуска евтино и след Черния петък. Внимавайте при такива кампании и особено преди Коледа, защото при натрупване на много поръчки, куриерските фирми обработват и доставят пратките повече време, предупреждава експертът.
Добави коментар