Жалбите към Комисия за защита на потребители се увеличават, но нарушенията като изобретателност намаляват. Потребителите знаят своите права и ги защитават, коментира Константин Райков от Комисията за защита на потребителите пред БНТ. Той добави, че "Черният петък" може да се слее с коледните намаления и напомни, че трябва да се внимава при намаленията.
Райков обясни, че има някои проблеми, за които потребителите трябва да следят. "Основните са на промоции, които се рекламират онлайн, но при посещение на място повечето ги няма, също така има проблем при отстъпките, които може да не са реални. Хубаво е да се проучи няколко месеца по-рано за по-скъпите стоки как се е движела цената им, за да не бъдем подведени по време на "Черния петък", отбеляза той.
Търговецът трябва да е сигурен, т.е. е добре да се пазарува от място, в което често го прави, каза още Райков.
При по-ниска цена на стоката някои търговци отказват право на отказ, което не е може да е по закон, както и ограничават право на рекламации. Това се случва и с онлайн пазаруването, отбеляза той.
Комисия за защита на потребителите има инспектори и може да се обадим или пишем на сайта за нарушение и да се провери съответния търговец и да се наложи санкция, обясни още Райков. Той напомни, че в 14-дневен срок може да се върне стоката при онлайн търговия, при традиционната търговия не може да се върне без никакъв повод.
Добави коментар