Ревизира се проектът за ново трамвайно трасе по бул. „Цар Борис Трети”, като е възможно той да бъде преработен, стана ясно от интервюто на главния архитект на София Здравко Здравков в студиото на „Тази сутрин” по bTV.
Автор е инж. Румен Борисов, който публично се отказа от работата си по ремонта на ул. „Граф Игнатиев” с мотива, че фирмата изпълнител използва изолационен материал, различен от първоначално заявения и който всъщност ще усилва трептенията от трамваите по околните сгради.
Арх. Здравков обясни, че използваната настилка не е от рециклирани гуми, а е добър материал, който се използва в много държави. "Винаги в процес на строителство се правят преработки" отговори главният архитект и заяви, че законовата уредба дава възможност да се правят промени в проекта.
По думите му, промяната в проекта на „Граф Игнатиев” е заради грешки на инж. Борисов, автор на една трета от трамвайните трасета в София, на втората и третата линии на метрото, както и на отклонения на първия диаметър.
"Поканихме най-големите експерти, които да дадат становище", заяви арх. Здравков и допълни, че когато се установяват грешки в проекта - прави се в рамките на строителството.
По думите на главния архитект експертен съвет, в който влиза шефът на метрото проф. Стоян Братоев, е открил сериозни проблеми и е излязъл с конкретни забележки към проектанта, свързани с „цялата безопасност на трасето”. „Проектантът отказва да оправи забележките, не знам защо се прави в момента на ощипана мома”, заяви арх. Здравков. Той добави, че инж. Борисов се е отказал от проекта с декларация, „с която е наплюл Столична община”.
Пред Антон Хекимян и Мария Цънцарова Здравков каза още: "Ние, Столична община, сме възложител и отговаряме за здравето и безопасността на софиянци. Намерили сме 22 милиона лева. Подменяме цялата подземна инфраструктура, която е сложена 1903 - канализацията от времето на инж. Иван Иванов. Никой не обръща внимание на този факт! Цялата подземна инфраструктура се променя.
Това, което се прави в момента, този ремонт - ние сме намерили европейското финансиране. Възложили сме проектиране. Тъй като общинското предприятие "Софияпроект" не разполага с капацитет за проект на релсов път, наема въпросния проектант, който прави проектантското решение със същата тази гума, която после подменя. И после се оказва, че той се отказва да си промени проекта и ходи по всички възможни медии."
Главният архитект на столицата заяви, че подобна е ситуацията с релсите по „Цар Борис Трети”, където се движи една от най-натоварените и безалтернативни трамвайни линии в София - №5. Според него инж. Борисов или ще преработи проекта си, или ще „постъпи по сходен начин”.
Добави коментар