Формула Е е един от най-новите автомобилни шампионати, но независимо от това, за разлика от трудностите в привличането на спонсори и партньори, които имат всички останали шампионати, включително и Формула 1, във Формула Е вече има списък на чакащи компании, които искат да са част от бързо развиващата се вълна от иновации.
В различните автомобилни шампионати работят много талантливи инженери, които разполагат със съществени ресурси. За разлика от останалите състезателни серии във Формула Е целта е усилията на инженерите да отиват в приложима в ежедневието посока, а не само в спецификата на конкретния шампионат. За това във Формула Е основните акценти не са върху развитието на аеродинамика, спирачки, окачвания или гуми, а в най-важните и приложимите в ежедневието области - пробег с едно зареждане на батерията, мощност на цялата система, електромотор(и), време за заряд, контролна електроника, трансмисия.
Във всяка една от тези области всеки от отборите във Формула Е може да иновира и търси конкурентно предимство. Именно тази свобода и релевантността на усилията в шампионата и връзката им с технологиите в ежедневието е основната причина във Формула Е да присъстват толкова много глобални технологични лидери.
И резултатите са по-добри от очакванията - само за 4 години, новите батерии във второто поколение на състезателния автомобил във Формула Е осигуряват 25% повече мощност, два пъти по-дълъг пробег с едно зареждане и имат нужда от 4 пъти по-малко време за пълен заряд.
Добави коментар