Трети маршрут на кампанията "Движи се и победи" стартира край Велико Търново

17:50, 19 окт 18 25 1280 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

На 20 октомври предстои третият етап от кампанията "Движи се и победи", който ще се проведе по екопътека от с. Присово – с. Малки Чифлик – хижа “Ксилифор” – Велико Търново.

Пътеката тръгва от центъра на село Присово по лентова бяло-жълто-бяла маркировка по посока на старото Килийно училище и църквата “Успение на Пресвета Богородица”. Заобикаля я отляво и покрай зида навлиза в склона. Движението е в североизточна посока, над крайните къщи на селото. Постепенно пътеката се насочва по склона, на север достига до билния път на хълм Раздела и продължава на запад. След около 200 м. се отклонява надясно, в северна посока и след малко спускане по обрасъл горски път достига до чешмата “Дяла”. Там е обособено място за отдих с две огнища. Продължава на югоизток, през гора и стари ниви към билния път. Движението е по посока изток, около 1 км.

Следва отклонение наляво, на север, и след поляна с дължина 50 м. започва леко спускане по склона. Навлиза в гора. След 150 м. достига до Лъкарската чешма. Продължението е на север по Лъкарския дол, следват две пресичания на дерето и след тях движението е по стар горски път, който след около 500 м. отново пресича дерето на изток. След още 300 м. се отклонява наляво към хубава равна поляна – дълга 100 м. В северния ѝ край навлиза в ново сечище, продължава през него. След стръмно спускане преодолява друго дере. Следват първите овощни градини на село Малък чифлик. По селски път, 100 м., продължава наляво по стъпалата и излиза на централния асфалтов път към чешмата. Оттам се достига до центъра на селото отклонява се надясно и продължава през селото към северния му край. Продължаваме на север и пресичаме главния път София – Варна преди скалния откос и продължава по черен път към десния край на голяма поляна.

Пътят преминава през борова гора и излиза на голо било. Продължава на североизток, по бяло-оранжево-бяла маркировка, спускане към Разсадника над Ксилифор и по черен път по бяло-синьо-бяла маркировка се достига до асфалтов път, водещ към хижа „Ксилифор“. От хижа Ксилифор се продължава по традиционния маршрут до Велико Търново по червена маркировка.

Общо време за преминаване на целия маршрут: 5,00 часа. Начален час на тръгване: 09:00 / 09:30 часа от центъра на с. Присово. Регистрация на преминалите маршрута: в района на хижа Ксилифор до 14.00 ч.

Инициативата е в рамките на детската компонента на програма СИНДИ „Здрави деца в здрави семейства”

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.