В интервю за днешния брой на авторитетния френски финансов ежедневник "Лез Еко" комисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел споделя очакванията си, след като представители на онлайн платформите и рекламната индустрия й връчиха индивидуалните си пътни карти за конкретни мерки за борба с дезинформацията в интернет.
"Това е първа много важна крачка, която показва, че всички – в това число и социалните мрежи – осъзнават отговорността си в общата борба срещу онлайн дезинформацията. Кодексът за добри практики не е на Европейската комисия – той е техен кодекс", подчертава комисар Габриел. Българският еврокомисар посочва още, че трябва да се отрежат източниците на финансиране на разпространителите на дезинформация. Интернет платформите, също така, трябва да премахват профилите, които публикуват дезинформация и са сигнализират потребителите, когато съдържанието е разпространявано от т.нар. ботове – компютърни програми, които наводняват мрежата. Също толкова важно според Мария Габриел е да се засили медийната грамотност, давайки приоритет на качественото съдържание и подобрявайки методите за по-добро сигнализиране в случай на установени "фалшиви новини". Комисарят се обяви и за повече прозрачност при начина на използване на алгоритмите на онлайн платформите, особено след аферата "Фейсбук-Кейбридж Аналитика".
Мария Габриел подчертава, че това е само началото и Комисията внимателно ще следи за поетите ангажименти. През декември ще бъде направен анализ на резултатите от прилагането на мерките и Европейската комисия си запазва правото на законодателна инициатива, ако е необходимо.
Добави коментар