В следващите години се очаква автомобилната индустрия да бъде разтърсена из основи предвид необходимостта от нулеви емисии. При това положение, шампионатът с изцяло електрически формули се появява точно навреме.
Серията стартира едва преди 4 години, а в момента има списък на чакащи компании, които искат да се включат като партньори. Наред с технологичните гиганти като БМВ, Ауди, Панасоник, Ягуар, шампионатът е много интересен и за експерти в електрификацията, роботиката и електрониката, като АВВ и иновативни финансови институции като Julius Bаr. Очаква се в съвсем близко бъдеще във Формула Е да се включат със собствени отбори и гигантите Мерцедес и Тойота.
В началото на сезон 5 шампионатът представи и новото, второ поколение на изцяло електрическата формула. Само за няколко години са постигнати няколко много съществени технологични скока - вече няма да е необходимо пилотите да сменят автомобилите си по средата на състезанията, защото новите батерии са достътъчно издържливи за цялата състезателна дистанция. Пилотите ще имат повече мощност и стабилност, независимо, че иновативният дизайн на колата не включва класическото задно крило. За да има необходимото притискане на гумите към настилката, инженерите разчитат на високо ефективен дифузьор.
Освен нови технологични решения, Формула Е предлага и нов състезателен формат, в който феновете участват чрез “фен бууст” - всеки фен може да гласува за любимеца си и състезателят събрал най-много гласове получава повече мощност за определено време от състезанието.
Всички тези иновации и постоянно растящ интерес към Формула Е ясно контрастират на фона на постоянния спад в другите моторспорт дисциплини, включително и Формула 1. При това положение, подигравателните думи на създателя на Ф1 Бърни Екълстоун, че “Формула Е ще спаси света!” може всъщност да се окажат верни.
Добави коментар