Идеята в основата на всеки спорт е победата да се постига от най-добрия състезател във всеки старт. Така ли е в най-високотехнологичния спорт на планетата Формула 1?
Независимо, че пилотите са сами един един срещу друг на пистата, във всеки екип работят между 500 и 1200 души, което със сигурност го прави отборен спорт.
Във Формула 1 има два шампионата - един за конструктури и един за пилоти. Всеки отбор има по двама пилоти, които на хартия са равнопоставени, но в действителност това не е така. Винаги единият пилот бива поставян в полза на другия и така на практика се дирижира съдбата на световната титла. Пример за това е последното към момента състезание - 16-ти я кръг от световния шампионат във Формула 1 ГП на Русия.
Пилотът на Мерцедес Валтери Ботас победи Люис Хамилтън в равен двубой в квалификацията, стартира първи, поведе уверено в състезанието, изпълни без грешки отборната стратегия в спиранията в бокса и напрактика си заслужи победата в състезанието. Но, отборът реши друго и Ботас получи заповед от бокса да пропусне съотборника си. Валтери, като лоялен служтел на Мерцедес изпълни нареждането, а след финала победителят Хамилтън съвсем не се чувстваше победител и дори не искаше да участва в задължителните интервюта с победителите.
За съжаление това съвсем не е изолиран случай, а е стандартна практика още от началото на спорта. Защо обаче отборите и пилотите продължават упорито и лицемерно да твърдят, че няма първи и втори пилот, няма лидери и изпълнители, а всички са равнопоставени и от самите спортисти зависи какви ще са резултатите им?!
Най-вероятно за да не се намали важността и значението на победите в отделните състезания и шампионските титли.
Съвсем логично е обаче въпросът, който все повече фенове си задават след състезание, като ГП на Русия да е спорт ли гледаме или режисиран театър?!
Добави коментар