Печелят ли автомобилните производители от участието си в моторните спортове?

18:05, 07 сеп 18 / Спорт 25 1290 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Преди години всепризната истина в моторните спортове бе твърдението - “Печелиш състезанието в неделя, продаваш колата в понеделник”

Много отдавна това не е така. Компании, като БМВ например, които фокусират всичко в изграждането на автомобилите си около спортните възможности и шофиране, отдавна не участват със заводски програми в никоя от утвърдените глобални световни серии и продажбите им съвсем не намаляват. От друга страна Тойота вече втора година побеждава в Световния рали шампионат и продажбите не се увеличават спрямо очакванията. В същото време Рено, които предлагат предимно бюджетни автомобили и само няколко спортни модификации имат много амбициозна програма във Формула 1, а компании като Порше, които разчитат на “спортния дух” на автомобилите си, се оттеглиха от утвърдените глобални спортни дисциплини.

Очевидно всяка компания има конкретни приоритети и визия отностно каналите, чрез които достига до клиентите си, но предвид високите изисквания в спортен и технологичен план, моторните спортове вдъхват доверие в потребителите към марките на участниците. Връзката между участието в дадена състезателна серия и продажбите може да става все по-малко директна, но със сигурност производителите, които са част от големите моторспорт дисциплини печелят имидж и доверие към марките си, което в дългосрочен план води до продажби. Въпросът е колко плащат за този имидж и колко добре успяват да го използват. Ако разходите във водещите глобални шампионати продължават експоненциално да ескалират, твърде вероятно е позитивният имидж от спорта да стане твърде скъп и да бъде заместен от редица други активности, които предлагат съвременните социални медии. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама