Преди години всепризната истина в моторните спортове бе твърдението - “Печелиш състезанието в неделя, продаваш колата в понеделник”
Много отдавна това не е така. Компании, като БМВ например, които фокусират всичко в изграждането на автомобилите си около спортните възможности и шофиране, отдавна не участват със заводски програми в никоя от утвърдените глобални световни серии и продажбите им съвсем не намаляват. От друга страна Тойота вече втора година побеждава в Световния рали шампионат и продажбите не се увеличават спрямо очакванията. В същото време Рено, които предлагат предимно бюджетни автомобили и само няколко спортни модификации имат много амбициозна програма във Формула 1, а компании като Порше, които разчитат на “спортния дух” на автомобилите си, се оттеглиха от утвърдените глобални спортни дисциплини.
Очевидно всяка компания има конкретни приоритети и визия отностно каналите, чрез които достига до клиентите си, но предвид високите изисквания в спортен и технологичен план, моторните спортове вдъхват доверие в потребителите към марките на участниците. Връзката между участието в дадена състезателна серия и продажбите може да става все по-малко директна, но със сигурност производителите, които са част от големите моторспорт дисциплини печелят имидж и доверие към марките си, което в дългосрочен план води до продажби. Въпросът е колко плащат за този имидж и колко добре успяват да го използват. Ако разходите във водещите глобални шампионати продължават експоненциално да ескалират, твърде вероятно е позитивният имидж от спорта да стане твърде скъп и да бъде заместен от редица други активности, които предлагат съвременните социални медии.
Добави коментар