Автоматизираната билетна система в тролейбусни линии № 82, 83 и 88 стартира от днес във Варна. Линия № 82 обслужва маршрута ж.к. „Владислав Варненчик“ – ЖП Гара; линия № 83 - „ТИС Север“ – ЖП Гара; линия № 88- обслужва маршрута ж.к. „Владислав Варненчик“ – КЗ. Това съобщи инж. Биляна Якова- ръководител на проект „Интегриран градски транспорт на Варна“.
В продължение на 20 дни, считано от 3 септември, пътниците ще могат да ползват помощ от консултанти, които ще бъдат на борда на превозните средства по график - от 08.00 ч. до 12.00 ч. и от 15.00 ч. до 19.00 ч. Те ще носят специални баджове и ще обясняват как става закупуването на билети и/или карти, а също така и валидирането им в автобусите.
Автоматизираната билетна система бе пусната пилотно на 23.11.2017 г. по линия № 10, а на 01.08.2018 г.- по линии № 12 (Аспарухово – Бриз) и № 31А (ЖП Гара – Виница). Системата е част от проект „Интегриран градски транспорт на Варна“ и ще бъде поетапно въвеждана през следващите 5 месеца. Всички линии ще заработят в цялостен мащаб ефективно, след като приключат мащабните ремонти в града и след приемане на две нови схеми - транспортна и тарифна, от Общински съвет – Варна. Гражданите и гостите на града ще бъдат своевременно информирани за поетапното въвеждане на автоматизираната билетна система.
Цената на билетите остава 1 лв. За пилотните автобусни линии № 10, № 12, № 31А и тролейбусните линии № 82, № 83 и № 88 машините ще предлагат 2 основни типа продукти – стандартните хартиени билети, които са еднократни, и предплатени карти с електронни билети, в които може да бъде заделена определена сума пари (кредит).
Електронните билети могат да бъдат изразходвани чрез валидиране на картата в специално валидиращо устройство в автобуса.
Картите за пътуване, издадени от „Градски транспорт“ ЕАД, остават валидни. Представители на ОП „ТАСРУД“ имат ангажимент да следят за контрола на пътниците.
Мобилното приложение за информация на пътниците в реално време (info iTransport) може да бъде изтеглено безплатно и чрез него да се проследи в реално време пристигането на превозното средство до желаната спирка.
Въвеждането на карта с електронни билети цели да улесни и да спести неудобства на пътниците, които ползват масовия градски транспорт в града. Ползването на карти е и най-добрият вариант за активно пътуващите пътници, тъй като може да се зарежда многократно с електронни билети. За тези, на които се налага еднократно да използват градския транспорт, остава опцията за хартиен билет, чието време започва да тече веднага след закупуването.
Добави коментар