Проектант и строители си прехвърлят топката кой е виновен за пътя София-Своге-Мездра

16:58, 27 авг 18 25 1414 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Проектантът на пътя инж. Даниела Пенева е допуснала серия от грешки при изготвянето на проекта за ремонта на фаталния път София – Своге – Мездра. Това каза в интервю за Дарик партньорът на „Трейс груп“ в ремонта на пътната отсечка – Цветан Цветанов. Той е управител на „Пътно поддържане Дупница” ЕООД. „Имаше много проблеми, не само бордюрите“, обясни Цветанов. Пътят е проектиран 2011 година. Ремонтът е на стойност близо 23 милиона и половина евро. Няма грешки в проектирането на пътя, в чиято отсечка 17 души загинаха при тежка катастрофа с автобус. Това коментира от своя страна проектантът на трасето инж. Даниела Пенева за "Дарик".

Проектантът на трасето София – Своге – Мездра е допуснал серия от грешки, разказа съдружникът на „Трейс“ в ремонта на този участък – управителят на „Пътно поддържане Дупница” Цветан Цветанов:

„Ние сме си разделили участъците и аз в този пътен участък нямам отношение, защото не съм го правил. Нашият участък е след Своге, към Мездра. Проектант на проекта мисля, че беше Даниела Пенева. Много проектантски грешки имаше в самия проект и ние сме длъжни да изпълним това, което ни е дадено по проект. Ние се съобразяваме с това, което са решили проектантите. Много е несериозно да се обвинява изпълнителят, но накрая разследващите органи ще изяснят какъв е проблемът с неприятния инцидент. Този проект е преди 7 години, но е имало проблеми в самия проект, които впоследствие са преработвани и впоследствие са изпълнявани така, както трябва да се решат. Действително има неща, които самите проектанти трябва да вземат като решение и ние ги изпълняваме“, посочи Цветанов.

Междувременно проектантът на трасето инж. Даниела Пенева отрече обвиненията на строителите на пътя – Николай Михайлов от „Трейс груп“ и Цветан Цветанов от „Пътно поддържане Дупница” ЕООД. Двете фирми в съдружие са ремонтирали пътния участък по проект на инж. Пенева.

„Този път е с много криви и за мен е много добре проектиран за условията, които са на този път. Даже в записката е написано, че той е в тежки теренни условия с много криви. Написано е ясно и точно“, каза тя.

Наличието на бордюри в рисковия участък е било задължително, обясни проектантът:

„Участъкът е в урбанизирана територия. Урбанизираната територия е километър назад и не само сега, но и преди има регулация, в която има тротоар от едната страна, защото има движещи се пешеходци. Бордюрът е за да има пешеходно движение по тротоара и то не само с този проект. Ние не може, когато сме в урбанизирана територия, да забравим пешеходците“.

Според инж. Пенева мантинелата на мястото на катастрофата е съобразена със стандартите в сектора и няма как да издържи на тежестта на пътнически автобус от 40 тона.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама