Проектантът на пътя инж. Даниела Пенева е допуснала серия от грешки при изготвянето на проекта за ремонта на фаталния път София – Своге – Мездра. Това каза в интервю за Дарик партньорът на „Трейс груп“ в ремонта на пътната отсечка – Цветан Цветанов. Той е управител на „Пътно поддържане Дупница” ЕООД. „Имаше много проблеми, не само бордюрите“, обясни Цветанов. Пътят е проектиран 2011 година. Ремонтът е на стойност близо 23 милиона и половина евро. Няма грешки в проектирането на пътя, в чиято отсечка 17 души загинаха при тежка катастрофа с автобус. Това коментира от своя страна проектантът на трасето инж. Даниела Пенева за "Дарик".
Проектантът на трасето София – Своге – Мездра е допуснал серия от грешки, разказа съдружникът на „Трейс“ в ремонта на този участък – управителят на „Пътно поддържане Дупница” Цветан Цветанов:
„Ние сме си разделили участъците и аз в този пътен участък нямам отношение, защото не съм го правил. Нашият участък е след Своге, към Мездра. Проектант на проекта мисля, че беше Даниела Пенева. Много проектантски грешки имаше в самия проект и ние сме длъжни да изпълним това, което ни е дадено по проект. Ние се съобразяваме с това, което са решили проектантите. Много е несериозно да се обвинява изпълнителят, но накрая разследващите органи ще изяснят какъв е проблемът с неприятния инцидент. Този проект е преди 7 години, но е имало проблеми в самия проект, които впоследствие са преработвани и впоследствие са изпълнявани така, както трябва да се решат. Действително има неща, които самите проектанти трябва да вземат като решение и ние ги изпълняваме“, посочи Цветанов.
Междувременно проектантът на трасето инж. Даниела Пенева отрече обвиненията на строителите на пътя – Николай Михайлов от „Трейс груп“ и Цветан Цветанов от „Пътно поддържане Дупница” ЕООД. Двете фирми в съдружие са ремонтирали пътния участък по проект на инж. Пенева.
„Този път е с много криви и за мен е много добре проектиран за условията, които са на този път. Даже в записката е написано, че той е в тежки теренни условия с много криви. Написано е ясно и точно“, каза тя.
Наличието на бордюри в рисковия участък е било задължително, обясни проектантът:
„Участъкът е в урбанизирана територия. Урбанизираната територия е километър назад и не само сега, но и преди има регулация, в която има тротоар от едната страна, защото има движещи се пешеходци. Бордюрът е за да има пешеходно движение по тротоара и то не само с този проект. Ние не може, когато сме в урбанизирана територия, да забравим пешеходците“.
Според инж. Пенева мантинелата на мястото на катастрофата е съобразена със стандартите в сектора и няма как да издържи на тежестта на пътнически автобус от 40 тона.
Добави коментар