През следващата седмица ще стартира обществената поръчка за изграждането на лот 3.2 на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле за над 800 милиона лева, заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов в ефира на телевизия Bulgaria on Air, съобщиха от пресцентъра на АПИ.
Крайният срок за завършването на автомагистралата е 2023-а година, съобщи инж. Глосов.
2024-а година е срокът за доизграждане на АМ "Хемус". Инж. Глосов припомни, че преди седмица стартира строителството на участъка Белокопитово – Буховци в посока София, който в рамките на година и половина ще бъде завършен. Очаква се следващия летен сезон да е готова и отсечката от Ябланица до Боаза. Работата на нея започна в края на март и досега са изпълнени над 35-38% от строителните дейности. Когато бъде готова АМ "Хемус" от София до Варна, при спазване на правилата за движение, ще се стига за 4-5 часа, като с това ще се спестят поне два часа на пътуващите, каза инж. Глосов.
Относно състоянието на мостовите съоръжения по автомагистралите "Хемус" и "Тракия" инж. Глосов подчерта, че пътната агенция от няколко години работи по обновяването на съоръженията и всички виадукти по автомагистралите и първокласни и второкласни пътища са обследвани. Направеният анализ показва, че 17 виадукта се нуждаят от възстановителни дейности. В момента по АМ „Хемус“ се ремонтират виадуктите "Потоп“ при 19-ти километър, „Коренишки дол“, както и съоръжението при 33-ти километър - преди тунел „Витиня“. На АМ „Тракия“ се работи на две съоръжения - при километър 37, което беше компрометирано след преливането на общински язовир при Ихтиман, и при километър 20-ти. Председателят на УС на АПИ съобщи, че на АМ „Хемус“ предстои да се ремонтират още съоръжението при 37-ми килметър и виадуктът „Разлив“ при 51-ви километър.
Отделно вече се работи и на неремонтираната тръба за София на тунел „Витиня“. Той посочи още, че е нужно да се извършват периодични ремонтни дейности в рамките на 8-10 години.
Добави коментар