Ако производител от ЕС иска да предлага продукт на нов пазар в друга държава-членка, то той, ако се различава от продукт в друга страна членка, не може да изглежда по същия начин. Предпочитанията на потребителите не трябва да се използват като извинение за по-ниско качество, а потребителите трябва да бъдат информирани, че продуктът е пригоден за техния пазар и това да не се приема за даденост. Това се казва в доклад за двойното качество на храните и другите потребителски продукти на пазарите в Западна и Източна Европа. Документът бе приет с голямо мнозинство от евродепутатите в Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите на Европейския парламент.
„Практиката „една марка, един продукт, различно съдържание и качество“ трябва да бъде спряна! Бавно или никакво действие на равнище ЕС вече не е опция. Трябва да се погрижим да няма европейски граждани от втора класа, що се отнася до хранителните продукти. Същата опаковка трябва да съдържа същия продукт, независимо дали купувачът е в София или Стокхолм“, заяви евродепутат Момчил Неков, от името на Комисията по земеделие и развитие на селските райони към ЕП.
Евродепутатите приканват производителите да обмислят въвеждането на лого върху опаковките, което да показва, че съдържанието и качеството на продуктите от една и съща марка и с еднаква опаковка са еднакви в различните държави членки.
За да се постигнат промените, е необходимо изменение на член 6 на Директива 2005/29/ЕО от 11 май 2005 г. относно нелоялни търговски практики от страна на търговци към потребители, смятат евродепутатите.
Добави коментар