Над 30% от европейците и 42% от милениалите в Европа вярват, че в следващите 10 години физическите магазини може да изчезнат. В същото време повечето от европейските потребители, и особено представителите на поколението Y (хората на възраст 25-34 години или т.нар. милениали), си представят по съвсем различен начин магазина на бъдещето, в който биха пазарували.
Те биха заменили онлайн пазаруването с физически магазини, които им предоставят сензитивно шопинг изживяване; които им пестят време; в които се преплитат онлайн и офлайн средата; които предлагат удобство при пазаруване
като запазване на паркомясто, грижа за децата и зони за отдих; които са атрактивни и предлагат оригинални продукти.
Това показва изданието за 2018 г. на „Observatoire” („Обсерватория“) – голямото годишно проучване на "BNP Paribas Personal Finance". То разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 година и се е важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия.
През 2018 година, темата му е „Милениалите и магазините: раздялата е далече“, като бяха интервюирани близо 14 000 европейци. България е включена за втори път в проучването.
Милениалите са хората, родени между началото на 80-те и средата на 90-те години на миналия век. Тяхното поколение се характеризира с полово равенство, изключително високо образователно ниво в сравнение с предишните поколения, въпреки че притежаването на диплома вече не е гаранция за заетост, и със стремеж за намиране на баланс между работата и личния живот.
За целите на проучването това е групата на 18-35 годишните. Значителна част от „Observatoire” 2018 е посветена на това как милениалите биха желали да пазаруват. Имайки предвид, че те са поколението на бъдещето, проучването представя шопинг изживяването на бъдещето и как търговците трябва да се променят с цел да привлекат потребителите на следващите години.
74% от милениалите и 72% от европейците като цяло, казват че биха оценили високо, ако тестовите зони в магазините са по-големи. Този процент е най-висок в България с 83% положителни отговори, както от милениумите,
така и от хората над 35 години.
Милениумите не желаят да губят време в магазините. Например 83% от тях искат да плащат по-бързо и без да чакат на опашки, като в България този процент е най-висок – 92%. Друго спестяващо време подобрение, което е много важно за поколението Y е възможността за сканиране на покупките без да се налага да се вадят от кошницата. Над 60% отговарят, че подобна иновация би била много полезна.
Изданието на „Observatoire” за 2018 г. показва също, че 71% от 25-34 годишните искат и по-дълго работно време на физическите магазини. Този процент е най-висок в България с 82% положителни отговори и най-нисък в Германия с 60%. Друго удобство за милениалите е осигуряването на грижа за децата в магазините докато родителите пазаруват. Тъй като много често времето за покупки е след прибирането на децата от детска градина или училище, 49% от интервюираните заявяват, че биха избрали магазин, в който има „занималня“.
Милениалите посочват като една от причините да не посещават физически магазини загубата на време в търсене на място за паркиране. Ето защо 55% от тях биха искали магазинът на бъдещето да е с опция за резервиране на паркомясто.
Добави коментар