Повече навеси и по-малко реклами включва новата визия за спирките на градския транспорт, която представи Столичната община. Спирките с навеси ще са почти 1500 или с 300 повече от предишния план.
Четири различни типа спирки ще бъдат построени от концесионерите, които спечелят поръчката на Столична община. Изпълнителите ще имат 2 години и половина за завършване на проекта.
НЕ-даването на публични средства за нови спирки е в основата на новата визия. Такава е практиката от Лондон и Париж до Белград и Скопие. Още следващата седмица кметът Йорданка Фандъкова ще внесе доклада за спирките за обсъждане в комисиите в столичния съвет.
"Обект на тази процедура са 2610 спирки на градския транспорт, разположени на територията на Столична община", обясни Зафир Зарков, председателят на транспортната комисия в Общината, цитиран от Дарик радио.
На 400 от тези спирки ще има реклами, от които 10 процента са запазени за общината. А 300 ще са новите павильони, но още не е уточнено какво ще може да се продава в тях – сигурна е пакетираната храна.
"В резултат на тази процедура, очакваните инвестиции, които трябва да се направят, са в размер на приблизително 18 милиона лева", посочи Зарков.
"Концесията за отдаване на спирките ще е за 15 години. Кандидатите ще трябва да имат добро финансово състояние и подходящ опит за изпълнение на задачите. Те няма да могат да участват в надпреварата за повече от 2 типа спирки, за да няма монопол", допълни Зарков. И макар за 4 типа спирки да може да има четирима изпълнители, визията на съоръженията ще е абсолютно еднаква.
Добави коментар