Не се изисква мантинела на участъка на АМ "Тракия", където стана катастрофата с автобус

15:15, 16 апр 18 / Общество Сподели в: 25 105
1

Във връзка с поредицата твърдения в медиите, че възможна причина за трагичния инцидент от 13.04.2018 г. с автобуса на фирма „Юнион Ивкони“ в района на 27-ми километър на АМ „Тракия“ посока София е липсата на предпазна ограничителна система за пътища /мантинела/, от Българската браншова камара "Пътища" заявяват:

Автомагистрала „Тракия“ е изградена и рехабилитирана през годините при стриктно спазване на правилата по действащата и до сега Наредба за проектиране на пътища. В този участък терена е равнинен и в напречно сечение е изпълнен стандартен пътен профил – пътно платно в нулев профил, стабилизиран банкет и облицован пътен окоп с наклон 1:3. 

Нормативно, при подобни участъци, проектно не се изисква предпазна ограничителна система (мантинела) . Това се отнася както за действащите към момента на строителството и рехабилитацията нормативни документи, така и съгласно последните, изцяло хармонизирани с европейската практика спецификации и стандарти.

Трасето на тази част от АМ Тракия е изградено през 1978 г. и e рехабилитирано в периода 1997-1998 г. Настилката е асфалтова, в добро състояние, липсват повреди и разрушения. По време на ПТП (около 11,30 ч.) настилката е била суха и чиста от замърсявания.

Има пътна маркировка в добро състояние, положена е през есента на 2017 г. Ситуацията на маркировъчните елементи отговаря на изискванията на Наредба №2 на МРРБ, МВР и МТИТС от 2001 г. за сигнализацията на пътищата с пътна маркировка.

Работата на компетентните органи е да опредлени скоростта, с която се е движил автобуса, неговата маса, дали е имал или не спирачен път, ъгъла на отклонение и т.н. За тази цел все повече европейски страни се използват компютърни симулации за въстановка на пътни инциденти /Белгия, Франция, Германия/.

Изразявайки своето съчувствие към близките на загиналите и пострадалите при трагичния инцидент, призоваваме да бъдат прекратени спекулациите, целящи отклоняване на вниманието от действителните причини за катастрофата и насочването към несъществуващи проблеми в пътната инфраструктура.
 

Topnovini Автор: Topnovini

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани