Германската автомобилна индустрия трябва да инвестира сериозно в технологии за електрически автомобили и да разработи съоръжения за производство на батерии в Европа, за да се справи с глобалните конкуренти, заяви в понеделник в интервю за вестник "Билд" министърът на икономиката Петер Алтмайер, съобщава БНР като цитира Ройтерс.
Алтмайер посочи пред многотиражния вестник, че автомобилните производителите трябва да инвестират над 10 млрд. евро в технологии за електрически автомобили, отбелязвайки, че не разбира защо компаниите са се колебали толкова дълго време.
Необходими са и инвестиции в производството на електрически батерии предвид очакваното търсене на милиони такива батерии, което би помогнало на фирмите да печелят добри пари, допълни той. "В противен случай ще трябва да приемем, че голяма част от добавената стойност ще бъде произведена в Азия или САЩ, вместо тук, у нас", посочи германският икономически министър.
Ройтерс напомня, че германската автомобилна индустрия, в която са ангажирани около 800 хиляди работници, се бори с глобалната негативна реакция срещу дизеловите автомобили след мащабния скандал през 2015-а година с манипулираните тестове на отработените газове на дизеловите коли, произвеждани от Фолксваген за американския пазар.
За да бъде намалено нивото на замърсяване и за да се избегне пълна забрана на дизеловите автомобили, редица компании като "Фолксваген", "Даймлер" и други ускориха в последно време развитието на електрически автомобили.
Новото германско коалиционно правителство планира да облекчи данъчната тежест на шофьорите на електрически автомобили и да субсидира споделянето на автомобили, за да бъде даден тласък на по-екологичния транспорт.
Също така има планове да се осигури финансиране за изследвания в областта на автономната технология за задвижване и да се подкрепи създаването на производство на батерийни клетки в Германия.
Петер Алтмайер каза, че германските производители на автомобили трябва да разработят модели, които да има най-малкото обхват на придвижване като електрическите коли на американската компания "Тесла", но да струват по-малко, като в същото време трябва да се разработи и платформа за информационни технологии за самоуправляващи се автомобили, която да е най-добрата в света.
"Първите безопасни самоуправляващи се автомобили трябва да работят с немски технологии", подчерта германският министър. Според него германските компании също така трябва да работят с други фирми на стария континент за разработване на съвместно европейско производство на батерийни клетки.
Икономическият министър смята, че е наложително да се осигурят стотиците хиляди работни места, които към момента подпомагат автомобилната индустрия и индустрията на доставчиците.
Добави коментар