Темата за мръсния въздух се повдига за първи път на толкова високо ниво, България постави темата, благодарение на европредседателство. Това е проблем, който се припознава от всяка една държава, свързан с благосъстоянието и здравеопазването. Той не може да намери единно решение. Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов пред БНТ.
По думите му има различни причини за замърсяването на въздуха в Европа, като даде пример с Кипър, където имат проблем със завишени нива на фини прахови частици, идващи от Сахара.
Трябва да се вземат мерки на четири нива, коментира министър Димов - европейско, национално, местно, лично.
Забраната да влизат дизелови автомобили на дадена територия води до изкривяване на пазара, коментира още Димов. Според него това изкривяване трябва да бъде регулирано на европейско ниво като част от единния европейски пазар.
"Ще прегледаме промяна на екотаксите за автомобилите - за електроавтомобилите няма да има екотакса, за хибридите ще бъде много намалена, за новите коли също ще бъде намалена, тези които са до 5 години ще бъде запазена, а за по-старите ще бъде увеличена", обясни той.
Ще обхванем и тежки превозни средства, каза Нено Димов и допълни, че над 1 милион автомобила в България са над 20-годишни. Ще има много завишени изисквания към автомобилите на самия технически преглед от гледна точка на опазването на околната среда.
Добави коментар