Предплатените суми за неизползваните услуги от пакети за четиризвездния хотел във Велинград ще бъдат върнати и на туристите, които все още не са ги получили. Това ще стане чрез банков превод в първия работен ден след Великденските празници, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Нова телевизия.
„Работим от миналата седмица по този случай, от момента, в който стана ясно, че там има проблем. Целта е да бъдат заличени максимално неприятностите, които са претърпели тези хора, и преди всичко – да получат обратно парите си, каквото обещание хотелиерът даде”, съобщи Маргаритов и добави, че по отношение на част от туристите то вече е спазено, за останалите две семейства и придружаващите ги предстои да се случи след празниците.
„За установени по време на инспекцията несъответствия със степента на категоризация на обекта предстои съставянето на два акта, съобщи Маргаритов. Единият от тях е за липсата на сертификат за СПА центъра, като санкциите варират от 1000 до 5 000 лв. За останалите констатирани несъответствия санкциите по закон са от 1000 до 3000 лв. Обектът може да бъде затворен от КЗП, когато няма категоризация. За такива нарушения през мината година контролният орган е затворил над 100 обекта“, каза още той.
При предишни проверки заради хигиената и качеството на храната в хотела са били сезирани РЗИ и Българската агенция по безопасност на храните за извършване на проверки с оглед на техните компетенции, добави председателят на КЗП.
Маргаритов припомни друг случай, в който преди години отново с намесата на Комисията хотелиер компенсира своите гости с допълнителни почивки поради това, че не бе създал достатъчно добра логистика по изхранването им и се бе наложило настанените в два хотела да ползват ресторанта на единия от тях.
При подобни на този случаи, при които не може да бъде изпълнено това, което е поето като ангажимент, търговецът е длъжен да компенсира клиентите си. Ако потребителите не получат съдействие от него, могат да се обръщат за съдействие и към КЗП. „Извършваме проверка, установяваме нарушението, съставяме съответните протоколи и актове, налагаме санкции. Ако туристите са по-голяма група и съставят протокол в твърдение, че търговецът е отказал да подпише документ за предявените претенции, това за нас е достатъчно доказателство, за да приемем, че хората са били поставени в ситуация, в която са претърпели неудобства”, обясни Маргаритов
При сходни казуси в друга европейска страна същото съдействие може да окаже Европейския потребителски център, който функционира към КЗП.
Статистиката сочи, че едва 5% от всички постъпващи в КЗП жалби на годишна база касаят качеството на туристическия продукт, но всеки отделен случай е достатъчно сериозен и получава необходимото внимание от страна на институцията.
Добави коментар