Управляващият собственик на американската компания Facebook Марк Зукърбърг ще отговаря на въпроси пред комисия на Сената, а в сряда - пред комисия в Камарата на представителите, заради скандала с личните данни на потребители на социалната мрежа, озовали се в ръцете на британската аналитична фирма "Кембридж Аналитика". Зукърбърг е обвиняван, че не е противодействал на политическата манипулация.
Планирана е и среща между представители на Facebook и Европейската комисия, на която ще се обсъждат новите правила за личните данни в ЕС. Зукърбърг вече обяви, че платформата планира да въведе строгите европейски стандарти за защита на чувствителна информация за потребителките в целия свят, а не само в Европа.
Марк Зукърбърг пое отговорността за пропуските в защитата на личните данни в социалната мрежа. В предварително подготвено писмено изявление преди изслушването му в американския конгрес Зукърбърг признава, че е бил твърде идеалистично настроен и не е успял да разбере до каква степен платформата може да бъде манипулирана.
Той изрази "съжаление за неправомерното използване на потребителски данни". "Не обърнахме достатъчно внимание на нашата отговорност и това бе нашата голяма грешка. Това бе моя лична грешка и съжалявам за това. Аз създадох Facebook, аз го управлявам, и аз лично нося отговорност за това, което се случва тук", се казва в съобщение подписано от Зукърбърг.
Скандалът с „Кеймбридж Аналитика“ избухна през март. Британската аналитична компания е обвинена в използването информация от профилите на 50 милиона потребители на Facebook, за да повлияе на изборите в САЩ през 2016. След няколко дни на мълчание основателят на Facebook заяви, че неговият концерн е допуснал грешка.
„Това изслушване ще бъде важна възможност да се хвърли светлина върху критичните проблеми, свързани със сигурността на потребителските данни и да помогнем американците по-добре да разберат какво се случва с техните лични данни онлайн. Оценяваме това, че г-н Зукърбърг ще свидетелства доброволно пред комитета и се надяваме той да отговаря на нашите въпроси на 11 април”, заявиха председателят на комитета републиканецът Грег Уолдън и изтъкнатият демократ Франк Паолин.
Миналата седмица Facebook обяви, че изтеклите данни са много повече - общо 87 милиона, както и оповести серия от мерки за по-стриктен контрол над политическата реклама, както и над някои много посещавани страници в мрежата. "Отсега нататък всеки, който иска да подаде политическа реклама или да засегне важна тема, ще трябва да бъде проверяван. За тази цел рекламодателите ще трябва да обявяват идентичността и местоположението си", написа на своята страница във Facebook нейният собственик Марк Зукърбърг.
Освен това политическите послания ще бъдат обозначавани и ще се посочва кой ги финансира. "С приближаването на важни избори в Съединените щати, Мексико, Бразилия, Индия и Пакистан, един от моите приоритети за 2018 г. е да се уверя, че поддържаме позитивен дебат и не допускаме намеса в тези избори", написа Зукърбърг на страница си във Facebook, която има около 100 милиона последователи.
Социалната мрежа заяви, че работи с външни организации за изготвяне на списък от важни и полемични теми и е наела хиляди допълнителни служители, които да приложат новите мерки, с оглед на парламентарните избори през ноември 2018 г.
Добави коментар