Зукърбърг пое отговорността за пропуските в защитата на личните данни

08:20, 10 апр 18 / Свят 25 347 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Управляващият собственик на американската компания Facebook Марк Зукърбърг ще отговаря на въпроси пред комисия на Сената, а в сряда - пред комисия в Камарата на представителите, заради скандала с личните данни на потребители на социалната мрежа, озовали се в ръцете на британската аналитична фирма "Кембридж Аналитика". Зукърбърг е обвиняван, че не е противодействал на политическата манипулация.

Планирана е и среща между представители на Facebook и Европейската комисия, на която ще се обсъждат новите правила за личните данни в ЕС. Зукърбърг вече обяви, че платформата планира да въведе строгите европейски стандарти за защита на чувствителна информация за потребителките в целия свят, а не само в Европа. 

Марк Зукърбърг пое отговорността за пропуските в защитата на личните данни в социалната мрежа. В предварително подготвено писмено изявление преди изслушването му в американския конгрес Зукърбърг признава, че е бил твърде идеалистично настроен и не е успял да разбере до каква степен платформата може да бъде манипулирана.

Той изрази "съжаление за неправомерното използване на потребителски данни". "Не обърнахме достатъчно внимание на нашата отговорност и това бе нашата голяма грешка. Това бе моя лична грешка и съжалявам за това. Аз създадох Facebook, аз го управлявам, и аз лично нося отговорност за това, което се случва тук", се казва в съобщение подписано от Зукърбърг.

Скандалът с „Кеймбридж Аналитика“ избухна през март. Британската аналитична компания е обвинена в използването информация от профилите на 50 милиона потребители на Facebook, за да повлияе на изборите в САЩ през 2016. След няколко дни на мълчание основателят на Facebook заяви, че неговият концерн е допуснал грешка. 

„Това изслушване ще бъде важна възможност да се хвърли светлина върху критичните проблеми, свързани със сигурността на потребителските данни и да помогнем американците по-добре да разберат какво се случва с техните лични данни онлайн. Оценяваме това, че г-н Зукърбърг ще свидетелства доброволно пред комитета и се надяваме той да отговаря на нашите въпроси на 11 април”, заявиха председателят на комитета републиканецът Грег Уолдън и изтъкнатият демократ Франк Паолин. 

Миналата седмица Facebook обяви, че изтеклите данни са много повече - общо 87 милиона, както и оповести серия от мерки за по-стриктен контрол над политическата реклама, както и над някои много посещавани страници в мрежата. "Отсега нататък всеки, който иска да подаде политическа реклама или да засегне важна тема, ще трябва да бъде проверяван. За тази цел рекламодателите ще трябва да обявяват идентичността и местоположението си", написа на своята страница във Facebook нейният собственик Марк Зукърбърг. 

Освен това политическите послания ще бъдат обозначавани и ще се посочва кой ги финансира. "С приближаването на важни избори в Съединените щати, Мексико, Бразилия, Индия и Пакистан, един от моите приоритети за 2018 г. е да се уверя, че поддържаме позитивен дебат и не допускаме намеса в тези избори", написа Зукърбърг на страница си във Facebook, която има около 100 милиона последователи.

Социалната мрежа заяви, че работи с външни организации за изготвяне на списък от важни и полемични теми и е наела хиляди допълнителни служители, които да приложат новите мерки, с оглед на парламентарните избори през ноември 2018 г.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама