Комисията предлага нови цели за средните емисии на CO2 от всички нови леки автомобили и микробуси в ЕС с оглед ускоряване на прехода към превозни средства с ниски и нулеви емисии. С това Комисията предприе решителна стъпка напред в изпълнението на ангажиментите на ЕС съгласно Парижкото споразумение за обвързващо вътрешно намаляване на емисиите на CO2 с поне 40% до 2030 г.
С днешните предложения се установяват амбициозни, но реалистични и приложими правила, които да помогнат за осигуряване на еднакви условия на конкуренция между участниците от промишлеността, извършващи дейност в Европа. С пакета също така ще се стимулират иновациите в новите технологии и в стопанските модели, както и по-ефикасното използване на всички видове транспорт на стоки.
Целите за намаляване на емисиите на СО2, които Комисията предлага днес, са основани на задълбочен анализ и широко участие на заинтересованите страни, от НПО до представители на промишлеността. Както за новите автомобили, така и за новите микробуси средните емисии на CO2 ще трябва да бъдат с 30% по-ниски през 2030 г. в сравнение с тези през 2021 г.
Пакетът „Чиста мобилност“ включва следните документи:
— Нови стандарти за CO2, които ще помогнат на производителите да възприемат иновациите и да започнат да предлагат на пазара превозни средства с ниски емисии.
— Директивата за екологично чистите превозни средства ще насърчава решенията за чиста мобилност при процедурите за възлагане на обществени поръчки.
— План за действие и инвестиционни решения за трансевропейското разгръщане на инфраструктура за алтернативни горива.
— Прегледът на Директивата относно комбинирания транспорт, която насърчава комбинираното използване на различни видове товарен транспорт (например камиони и влакове).
— Директивата за услугите в областта на пътническия автобусен транспорт, която цели да стимулира развиването на автобусни линии на дълги разстояния в Европа и да предложи алтернативни варианти на използването на лични автомобили.
— Свързаната с автомобилните акумулатори инициатива.
Предстои предложенията за чиста мобилност да бъдат изпратени на съзаконодателите и Комисията призовава всички заинтересовани страни да работят в тясно сътрудничество, за да гарантират бързото приемане и прилагане на тези различни предложения и мерки.
Добави коментар