Над 1500 учители от детски градини ще бъдат обучени догодина, за да могат да извършват ранна диагностика на тригодишните деца за евентуални обучителни затруднения. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева във Видин по време на конференцията „Адаптация на приемните деца в детските градини и училищата”. Тя посочи необходимостта от засилване на общественото внимание и диалога по отношение на образованието на децата в приемна грижа, както и за преодоляване на предразсъдъците спрямо тях.
Заместник-министърът подчерта, че темата за приобщаващото образование ще бъде един от приоритетите по време на европредседателството ни. В неговите рамки ще бъде поставена темата за разширяване на програмата „Еразъм+”, като ще има повишен акцент върху мобилността на учителите и възможността да обменят опит с чуждите си колеги. Приобщаващото образование има не само хуманитарен аспект, а и спомага за повишаването на качеството на икономиката, тъй като формира у младите хора социални умения и толерантност, посочи заместник-министър Сачева.
Тя заяви, че екипът на МОН полага много усилия институциите да работят в синхрон, защото проблемите на образованието не са изолирани от социално-икономическите проблеми. Заместник-министърът коментира и резултатите от координационния механизъм за обхващане на децата в образователната система. По него екипите са обходили над 170 000 адреса, като 17 000 деца са върнати в училище и детска градина. 80 на сто от децата са в чужбина.
Съветникът на министъра на образованието и науката Мария Семерджиева представи пред участниците акцентите в новата наредба за приобщаващото образование, като посочи, че в нея са предвидени мерки за обща и допълнителна подкрепа на децата. Предвидено е и повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти в тази област.
Добави коментар