За 10 часа преобразяват канала в Пловдив в трасе от гребане за кану-каяк

10:14, 25 юни 17 25 1007 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Точно десет часа през нощта на 16 юли е времето, за което 35 техници, гребци и доброволци ще преправят гребния канал в Пловдив от трасе за състезания по кану- каяк, в трасе за Световното първенство по гребане за мъже и жени до 23 години. На 17 юли сутринта гребният канал трябва да изглежда така: стартово устройство за лодки с различна дължина от 7,5 до 18 метра, трасе от 2000 метра, ясно обозначено със специални поплавъци и финал пред трибуните на гребния комплекс.

„За 12 календарни дни на гребния канал в Пловдив ще има две много големи първенства – това е организационно предизвикателство, каквото досега не сме имали. На нас ни остава една нощ на 16 юли, за да подготвим трасето от кану-каяк за гребане. В отлични отношения сме с организаторите на европейското първенство по кану-каяк, имаме договорки и правила, които ще спазваме“, заяви главният организатор на гребните първенства Иван Попов.

Състезателните коридори за Световното първенство по гребане в Пловдив от 19 до 23 юли са шест плюс два резервни, като всеки от тях е с ширина 12,5 метра. „Ще трябва да променим това, което ни оставя кану-каякът от своето Европейско първенство. Иначе казано ние не можем да използваме същите съоръжения, които имат състезателите по кану-каяк. Дори стартово им устройство е непригодно за нашите лодки, така че ще трябва да направим и нашият стартов комплекс, който е по-различен заради дължината на лодките“, обясни още Иван Попов.

Световната федерация по гребане FISA има сключен договор за времеизмерване с швейцарската фирма Суис тайминг. Швейцарците мерят времето на гребните лодки с точност до четвъртия знак след секундата, като е осигурен и фотофиниш за всяка гонка. По същия начин се измерва времето само на състезания от Формула-1 и ски.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама