Британският в. „Гардиън“ се подготвя към преминаване в нов формат. От началото на следващата година изданието ще се отпечатва в т. нар. таблоиден формат. Промяната е част от „тригодишната програма за преобразяване“, представена миналата година, съобщиха неговите собственици от „Гардиън медия груп“ (GMG).
Сред другите реформи на програмата са и реструктуриране на рекламния бизнес на изданието, както и намаляване на разходите му. Те са необходими, тъй като във финансовата година до края на юни GMG отбеляза загуби в размер на 69 млн. паунда (78 млн. евро).
Реформата включва и съкращаването на 250 работни места, включително 100 редакционни.
„Това е важна стъпка в нашия тригодишен план за преобразяване. Повече хора от когато и да е било четат и подкрепят нашата журналистика, но печатната индустрия продължава да се развива и ние трябва да се развиваме заедно с нея“, заяви Дейвид Пемзъл, изпълнителен директор на GMG.
„Гардиън“ и неделното издание „Обзървър“, което също ще претърпи сходни промени, преминаха от традиционния голям вестникарски формат (приблизително 600 мм на 380 мм) в по-малкия като размери формат берлинер (приблизително 470 мм на 315 мм) през 2005 г. Таблоидният формат е най-малък от трите – приблизително 380 мм на 300 мм.
Според главния редактор на „Гардиън“ Катрин Вийнър промяната ще спести пари на издателството. „Преминаването към таблоиден формат ще ни позволи да сме много по-гъвкави при отговарянето на променящото се печатно търсене“, заяви тя в текст на сайта на вестника, допълвайки, че това ще спести милиони паунда всяка година.
Добави коментар