Товарният сектор има нужда от обновяване, но не с автомобили втора употреба. Нужен е фокус върху този пазар. Това заяви Петър Дончев - чл. на УС на Асоциация на автомобилните производители - ААП, предаде БГНЕС.
Дончев поиска данъчната политика да бъде насочена към облекчаване на новите автомобили, които са високо технологични и по-екологични. Друг положителен ефект може да даде създаването на зелени зони, насърчителна мярка е и това по-екологичните нови товарни автомобили да бъдат с по-ниски цени на винетните стикери. Освен това, според него, страната ни няма организация при вноса на товарни автомобили.
Георги Загоров - чл. на УС и председател на ДАФ, коментира, че трябва да се насърчават инвестициите в зелени технологии, защото това е социално значима инвестиция, която щади здравето. В същото време с нови товарни автомобили ще се редуцира и броят на катастрофите в страната.
Загоров заяви също, че пазарът на тежкотоварни автомобили у нас следва световните тенденции. Световната финансова криза се е отразила и на този бранш у нас, но през миналата година вече са достигнали предкризисните нива от 2008 г.
Пазарът у нас, обясни Загоров, е доминиран от продажбите основно на влекачи за международния транспорт, защото този сегмент от тежкотоварния бранш не зависи от националната икономика. Според него обаче има положителна тенденция през последните години и се увеличават доставките и за вътрешния пазар, т.е. за българските производители. Той е на мнение, че предстои голямо обновление на тежкотоварни автомобили, защото паркът у нас е остарял като има и много камиони, които са извън движение.
Затова са необходими насърчителни мерки, които да станат държавна политика за този сектор.
Дончев коментира, че страната ни е част от европейския транспортен коридор, който има нужда от по-добра инфраструктура, която струва пари и от бранша са наясно с това.
Асоциацията на автомобилните превозвачи ще бъде домакин тази година на голямото международно изложение за тежкотоварни автомобили Трак експо, на което тази година ще бъдат премиерите на 20 нови автомобилни продукта и транспортни услуги. Според Дончев се очаква това да бъде най-голямото подобно изложение у нас до момента, на което ще бъдат показани тежкотоварни автомобили до 3.5 тона. На изложението ще участват 54 фирми, представящи над 160 бранда.
Добави коментар