Едва вторият в България канален колоосен струг работи в локомотивния завод в Русе

15:32, 17 май 17 / Общество 25 407 Шрифт:
Topnovini

Наскоро монтирания си канален колоосен струг представи днес пред медиите в Русе русенският локомотивен завод „Експрес сервиз“.

Машината е едва втора по рода си в България. Другата е собственост на БДЖ и е от по-старо поколение.

Тази е закупена по процедура „Подобряване на производствения капацитет на МСП“ на ОП „Иновации и конкурентоспобност“. Проектът е на обща стойност 1 887 375 лева, от които 1 млн. лева е безвъзмездната финансова помощ (52,98%.), а останалите са съучастие на фирмата.

Снимка: Topnovini.bg

Денят на отворените врати в предприятието бе организиран съвместно с Областния информационен център- Русе. Част е от националната кампания „Заедно за Европа“ и инициативата на Европейската комисия „Европа в моя регион 2017“.

Високотехнологичната машина е доставена, настроена, тествана и пусната в експлоатация два месеца по-рано от предвиденото, обясни мениджърът на фирмата Цветелин Колев.

Снимка: Topnovini.bg

Каналният колоосен струг е уникален с това, че прави електронни замервания и предлага оптимален вариант на профила за нарязване. Освен това процесът на репрофилиране се извършва без разглобяване на ходовата част на локомотива. Всичко това рязко снижава времето за извършване на услугата – от 5 дни на 4 часа. Другият плюс от внедряване на машината е изключителната прецизност на обработката, което от своя страна удължава ресурса на локомотивните колела. Новата машина е много по-екологична. Стоманените стружки се изсипват автоматично в определен контейнери и помещението въобще не се замърсява. При новата технологии няма генериране на отпадни масла, греси и замърсена вода, не се използват почистващи препарати. Отделно тя намалява използването на енергийни ресурси.

В крайна сметка стана ясно, че с реализирането на проекта се спестяват много време и разходи, повишава се качеството, което прави компанията по-конкурентна на световния пазар. Не е случайно, че проектът на „Експрес Сервиз“ получи максималния размер безвъзмездна помощ от 1 млн. лева, коментира Цветелин Колев.

Снимка: Topnovini.bg

По време на посещението стана ясно още, че халето, в което е монтирана придобивката на „Експрес сервиз“, е изградено специално заради нея. За целта компанията е инвестирала в строителството 2,5 млн. лева собствени средства.

Собственикът Анастас Колев сподели още, че фирмата непрекъснато влага средства в модернизация и разширяване, което води до постоянно разширяване на пазарите й, както за новите й локомотиви, така и за ремонтната дейност. Към момента фирмата има поръчка за изработване на два електрически локомотива за Литва и на два дизелови за метрото в София. Компанията има клиенти от Европа, Азия и дори Австралия. Напоследък румънски превозвачи са станали основни техни клиенти.

Снимка: Topnovini.bg

В рамките на Деня на отворените врати журналистите се запознаха и с други технически новости, като например мини електрическия локомотив, който се използва за маневри в депото. Интересното е, че той може да се управлява дистанционно. Атанас Колев и Цветелин Колев споделиха, че са изключително доволни от възможността да инвестират европейски средства в нова техника и обсъждат възможността да кандидатстват и по процедура „Разработване на продуктови и производствени иновации“. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама