От неправителствената организация „Спаси София“ предлагат две малки, но ефикасни промени в градския транспорт на София, които не биха стрували дори 1 лев на Столична община, съобщиха за Topnovini.bg от сдружението.
Според Гергин Борисов - един от учредителите на „Спаси София“, любимото оправдание на Столична община, когато става дума за промени в градския транспорт е, че това струва много средства.
Затова от сдружението решили да предложат две промени в столичния градски транспорт, които няма да костват на Столична община дори и стотинка, но ще подобрят интермодалността на София значително.
Първата предложена от екипа на „Спаси София“ промяна е свързана с неефикасната автобусна връзка Терминал 1 с Терминал 2 на Летище София.
Ако ви се е случвало да пристигнете на Терминал 1 на Летище София след 19:00 ч. вечерта сигурно сте виждали заблудени пътници, търсещи как да достигнат до Терминал 2. Но, уви – няма как. Безплатният автобус, който Летище София осигурява, приключва курсовете си в 18:30 ч., а единствената автобусна линия, обслужваща терминала не осигурява връзка с другия. Поне, не и без прекачване.
От „Спаси София“ предлагат ефективно решение на проблема: автобусна линия 84 да се раздели на две линии, като колите по тях се редуват, също както влаковете в метрото. Новата автобусна линия 284 прави същата обиколка около терминалите на Летище София, но в обратен ред. Така, без да се променя пробег, брой автобуси и интервал,столичният градски транспорт ще може да осигурява ефективна връзка между двата терминала на летище София.
Второто предложение на „Спаси София“ е свързано с позиционирането на удобна спирка на входа на Централна жп гара.
В момента преходът от пероните на Централна жп гара до спирката на автобусите на предгаровия площад е трудна задача, особено ако си с багаж. С реконструкцията на Централна гара беше ремонтирано и част от локалното платно, разположено под козирката й. Вместо там да бъдат преместени линиите на градския транспорт, обаче, някой предпочете да разчертае такси стоянки и паркоместа.
Какво е предложението на „Спаси София“: да бъдат преместени градските линии на спирката и преасфалтиране на локалното платно.
На новия тротоар под козирката на Централна гара да бъдат разположени две спирки, разделящи си линиите. Трансферът между влаковете и автобусите ще се случва под козирката, като пешеходният преход значително се скъсява, с което удобството за пътниците се повишава.
Остават и 120 м от локалното платно, които не бяха ремонтирани заедно с реконструкцията на гарата, които също следва да се приведат в нормален вид. Тази нищожна инвестиция е напълно поносима за град с бюджет от над 1 милиард лева.
Защо да се реализират?
Предложените две промени в интермодалността между въздушния, железопътния и градски транспорт не струват нищо. Реализирането им обаче ще помогне на хиляди хора да пътуват по-удобно, комфортно и бързо.
Подобренията в градския транспорт не винаги са свързани с огромни инвестиции, със строителството на десетки километри метро или със закупуването на лъскави нови състави. Понякога малки промени, целящи логичното и удобно придвижване на хората изискват само желание от страна на взимащите решенията.
От „Спаси София“ са внесли предложенията си в Столична община и очакват адекватни действия с мисъл за гражданите на София.
Добави коментар