Кметът Димитър Николов внесе за приемане от местния парламент на Годишната програма за туристическа реклама на Община Бургас за 2017 година. Това става, след като тя е одобрена от Консултативния съвет по туризъм на заседание, проведено на 8 февруари тази година. В нея се съдържа стратегията, чрез която морската община ще се рекламира по света и ще привлича туристи за година напред. Основен принос в нейното разработване има председателят на Комисията по туризъм в Общинския съвет Живко Табаков.
Акцентите в програмата са утвърждаване и повишаване присъствието на Бургас на традиционните целеви пазари и привличане на нови перспективни такива; стимулиране на вътрешния туризъм; активно използване на онлайн маркетинг инструменти; утвърждаване на традиционния летен продукт (морски и рекреативен туризъм); развитие на специализираните видове туризъм: културно-исторически, круизен и яхтен туризъм, фестивален туризъм, спортен туризъм, конгресен и конферентен туризъм, градски туризъм, крайноседмичен туризъм, маршрутно-познавателен туризъм, екологичен туризъм, религиозен туризъм, селски туризъм.
Рекламата ще е насочена към хора от всички възрастови групи. Проучване е показало, че най-младите, от 15–24 години, са склонни да отидат на почивка с цел посещение на определено събитие, да посетят приятели, роднини или семейство, на море;
Тези от 25-39 и от 40-54 години предпочитат почивка на море, както и посещение на културни и спортни прояви.
Туристите на възраст над 55 години посочват като основна причина за почивка да посетят роднини и приятели, спа центрове и културни събития.
Посетителите с висше образование на възраст между 40-54 години и тези над 55 години са склонни да предпочитат почивка сред природата, да посетят културни и спортни мероприятия за разлика от тези със средно и основно образование.
Община Бургас разполага с 3483 легла в хотелски клъстери, хижи, къщи за гости и семейни хотели.
Статистиката сочи, че през 2015 г. град Бургас и кварталите му са посетени от 369 030 чужденци, а от 1 януари 2016 г. до 30 септември 2016 г. – от 35 459. Това е спад от 90.90 %.
Коренно различна е картината за български граждани. През 2015 г. Бургас е посетен от 41 143 българи, а през 2016 г. от 78 627 към 30 септември 2016 г., т.е има ръст от 91.10 %.
От предложената справка по пазари е видно какъв е делът по страни като: Турция – 15 %, Русия – с 11 %, Германия – с 7.05 %, Италия – с 6.16 %, Гърция – 4.72 %, Румъния – 4.39 %, Полша – 3.33 %, Украйна – 3.30 % и др.
За останалите пазари този дял е незначителен, като варира от 0.43 % до 0.52 %. Делът на чужденците възлиза на 81.02 %, а делът на българите е 18.98 %.
От предложените статистически данни могат да се направят изводи, че все още Бургас играе ролята на транспортно-разпределителен възел; голям е делът на българските граждани – 18.98 % , занимаващи се с бизнес пътувания, посещения на културни прояви и на гости при близки хора; от чуждестранните граждани определящ е делът на гражданите на Турция, Русия, Германия, Италия, Румъния, Полша, Украйна.
Тези граждани подбират градския начин на живот, престой, бизнес, гостуване при близки, посещения и участия във фестивали, международни и регионални спортни прояви поради сигурността в общината.
Маркетинговите цели, които община Бургас си поставя за 2017 г., включват диверсификация (разнообразие) на предлагания туристически продукт; привличане на нови пазари и разширяване позициите на вече съществуващите; увеличаване броя на мероприятията, които се провеждат на територията на общината с цел превръщането й в целогодишна туристическа дестинация.
За да се изпълнят тези цели, се предвижда широкомащабна рекламна кампания по интернет, телевизия и печат.
Онлайн рекламата включва доразвиване на туристическия портал www.gotoburgas.com, включително в социалните мрежи; съвместен e-marketing с чуждестранни туроператори на целеви пазари, където се наблюдава нарастване на онлайн записванията; поставяне на банери в сайтове на големи туроператори, туристически сайтове; участие на Община Бургас в създаването на първия туристически картографски атлас за район „Южно Черноморие”.
Телевизионна реклама включва излъчване на рекламни филми за община Бургас; изработка и заснемане на нови тематични видеоклипове, които да представят Бургас като целогодишна туристическа дестинация с неговите алтернативни форми на туризъм; изработка на тематични клипове с известни български и чуждестранни личности, посетили морския град.
Печатна реклама предвижда отпечатване на рекламни карета за община Бургас в нашата и чуждестранната преса със съдействието на чуждите посолства и представителства в града; изработване на актуални печатни материали за отделните туристически продукти и обекти, които искаме да бъдат промотирани.
Рекламната стратегия предвижда също и привличане на големи събития, конференции и срещи с международна значимост, партньорство по време на големи спортни и културни събития. Подготовка и провеждане на бирен фест, рибен фестивал, Дни на българската национална кухня и др. Покани за участие в концерти на водещи музиканти от национална и европейска величина. Провеждане на Черноморско туристическо изложение с участието на фирми от Грузия, Русия, Украйна, Молдова, Румъния, България и Турция. Организиране на конкурси на регионално, национално и международно ниво, разработване на тематични екскурзии и др. Участия в национални и международни туристически изложения, форуми и други събития.
Основната цел на всичко посочено по-горе е да се изгради имиджът на Бургас като целогодишна атрактивна туристическа дестинация.
Добави коментар