Преди няколко дни в Topnovini.bg Ви разказахме за една от инициативите на Центъра за творческо обучение, София – програмата Space Camp, с помощта на която всяка година български деца прекарват седмица в космически лагер в Измир.
Днес се връщаме в Центъра, за да научим повече за останалите му дейности от Димитър Дряновски и Благовест Папагалски, които са част от звеното „Образователни технологии“. Митко го ръководи, а Благо е технологичен експерт и дизайнер на решения към него.
Облачни технологии и интерактивни дъски отдавна не са в сферата на научната фантастика. Те отдавна са реална част от всекидневието на българските ученици и то не само на тези от София. Не винаги обаче учителите са настроени положително към новите технологии. За да излезеш от безопасния коловоз на познатото, се изисква смелост, на която не всички са способни, категоричен е Димитър Дряновски:
„Преди много години водех обучение в една детска градина в Студентски град. Ставаше дума за интерактивни дъски. Бяха 20 учители и разделихме ги на две групи. Влиза първата група и аз им показвам дъската. Само секунда след това, една от по-възрастните учителки се изправи срещу мен и каза „Не. Аз съм от руската школа и не използвам такива неща.“
И все пак, поглеждайки нещата през призмата на по-консервативните от нас, попитах дали няма опасност при навлизането на цялата тази технология в класната стая, след броени години учителят да стане излишен, а полученото знание прекалено повърхностно. Ето и обяснението на Димитър:
„За мен учителят никога не е бил човекът, който ти дава знанието. Той ти показва как да се научиш сам. Този страх, че ще бъде заместен е безсмислен. Няма значение учебникът какъв ще бъде, учителят пак ще трябва да бъде там, за ти покаже кое как се прави. Важно е да се достигне до детето. Как ще се достигне и как точно ще се научи да чете няма никакво значение. Аз съм за крайния резултат.“
Добави коментар