Над 40 акта отнесли туристически обекти за нарушаване на потребителски права
17:56, 14 авг 16
25
340
Шрифт:
Сред установените нарушения са липси на менюта на български език в заведения, както и на ценоразписи с цените на нощувките и допълнителните услуги в хотели. Констатирани са и случаи, при които табелите за категорията не са били на видно място в туристическите обекти. По думите на Арабаджиев сред нелоялните търговски практики в туризма за цялата страна, установени от КЗП, са още различия между звездите, с които се рекламират дадени хотели (или къщи за гости) и действителната ситуация, а в заведения пък са посочвани цени за брой или грамаж, по-малки от реалното.
Арабаджиев откри днес „Гише на пътника“ на летище Варна. Инициативата е част от мащабна кампания на различни горещи транспортни точки, а целта е пътниците да се запознаят с най-важните си права, преди да се качат в самолета. Еднодневният информационен щанд на летище Варна бе организиран от Европейския потребителски център - България, който функционира под ръководството на КЗП.
„Гише на пътника” се организира периодично на Терминал 1 и Терминал 2 на летище София, както и на Централната автогара в столицата. Следващата спирка е в Бургас – на Централна автогара Юг на 21 август и на летището на 22 август. На място хората получават съвети какво да правят, ако полетът им закъснее или имат други проблеми с пътуването си.
Жалбите и запитванията в Европейския потребителски център (ЕПЦ) показват намаление на проблемите, свързани с полетите, и увеличение на случаите със забавени, повредени или загубени багажи, съобщи Игнат Арсенов, който е негов директор.
Добави коментар