Мина скандалната концесия за 141 млн. лв. Подкрепиха я ГЕРБ и патриотите
15:35, 28 юли 16 / Политика
25
462
Шрифт:
31 от общинските съветници гласуваха „за“, 11 бяха против, а 5 се въздържаха. Така частникът „МТК Гроуп“ получи концесията за срок от 8 години.
Гласуването на общинските съветници обаче се оказа изненада. През април предложението за концесията отново беше подложено за обсъждане от Столичния общински съвет. Тогава обаче, по незнайни причини, то отпадна от дневния ред на заседнаито, в деня, в който трябваше да бъде гласувано. Тогава то беше внесено от БСП, ГЕРБ и Реформаторския блок.
Днес, докладът, внесен този път от Карлос Контрера от ВМРО, не беше подкрепен от БСП и РБ. Председателят на групата на социалистите, Калоян Паргов, който бе от първите вносители на доклада, не гласува въпреки че беше в залата. Други от социалистите пък гласуваха „против“.
„В подобни точки според мен не може да има партийна дисциплина и в крайна сметка ние тук сме представители на всички граждани, а не само на партиите, които са ни предложили“, обясни зам.-председателят на БСП в общината Милка Христова .
Общинските съветници, които бяха в зала от групата на Реформаторския блок гласуваха "въздържал се". "Група пет" също.
Припомняме, че договорът между частния превозвач и общината датира от 2008 год., когато кмет е Бойко Борисов. Тогава обаче „МТК Гроуп“ не влиза във владение на тези 16 линии, а те са разпределени на други превозвачи. Частникът завежда дело срещу общината и транспортното министерство, което все още не е приключило.
До този момент Столична община трябва да плати на „МТК Гроуп“ 5 млн.лв., а транспортното министерство трябва да даде 10 млн. лв.
За това и общинарите решават да направят споразумени с фирмата, да спестят тези 5 млн. лв. неустойки като и предложат споразумение за 141 млн. лв. Като според него частният превозвач трябва да снеме обвиненията към общината и, от своя страна, да получи концесията, която е спечелил през 2008 год.
Споразумението задължава фирмата и да закупи 60 нови автобуса, които да се движат по 16-те линии.
Според общинарите, които подкрепиха концесията тя ще е много изгодна за местната власт. Общината щяла да спести милиони от този договор, защото ако тези линии бъдат дадени за стопанисване на „Столичния автротранспорт“, например, превозът щял да е по-скъп.
Според съветниците общинското предприятие за градски транспорт возело за 3,55 лв. за километър пробег, а „МТК Гроуп“ ще извършва тази услуга за 3,00 лв. Вносителят на предложението за концесия Карлос Контрера обясни, че „всички твърдения, че на територията на Столичната община има частни фирми, които возят под 3,00 лв. не са верни.
Въпреки това допълни: „Аз категорично не мога да се съглася с твърденията, че имало превозвачи, които возят на 2,80- 2,90 лв. Има, да, но возя с доста по-стари рейсове“, каза Контрера.
В споразумението е предвидена и клауза след изтичането на 8-те години концесия, общината да откупи автобусите на „МТК Гроуп“.
Добави коментар