Общината се опитва отново да пробута скандална концесия за 141 млн. лв.

15:09, 26 юли 16 / Общество 25 227 Шрифт:
Topnovini
Отдаване на концесия за осем години на 16 линии от столичния градски транспорт на стойност 141 млн. лв. ще разгледа Столичният общински съвет в четвъртък. Предложението е внесено от общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера.

Това е вторият път, в който концесията се внася за разглеждане от общинарите. За първи път тя беше представена през април, като тогава предложението беше направено от три политически групи в съвета – БСП, РБ и ГЕРБ. На заседанието на СОС на обаче, незнайно защо, в последния момент, предложението беше извадено от дневния ред.

Сега, близо четири месеца по-късно, и седмица преди Столичният общински съвет да излезе във ваканция, то отново е на актуално.

Всъщност концесията трябва да бъде дадена на частната фирма "МТК Гроуп" и ще е във вид на споразумение, тъй като фирмата съди общината. Всичко започва през 2008 година, когато частният превозвач печели конкурс за концесия на линиите на градския транспорт обаче така и не встъпва в изпълнение на договора.

За това започва да води дела срещу общината. Сега, 8 години по-късно, местната управа решава да подпише споразумение с фирмата, като ѝ даде възможност да изпълни поръчката, която е спечелила през 2008 г.. От своя страна фирмата пък трябва да оттегли исковете си към общината. Ако това се случи Столичната община няма да плаща и неустойките за тези години, които дължи на „МТК Гроуп“.

С този довод общинските съветници внасят и предложението. Оказва се обаче, че той не е достатъчно убедителен. Концесията, която се предлага на „МТК Гроуп“ е за 141 млн.лв., а обезщетението, което общината трябва да плати е едва 15 милиона.

Делото се води в Административен съд – София-град. Още през април от там обясниха, че точният размер на иска срещу Столична община всъщност е 5.1 млн. лв., а не 15 млн. лв. По-голямата сума всъщност включва и иск срещу Министерство на транспорта за още 5,1 млн. лв., както и дължимите лихви до момента на изплащането на двете претендирани суми.

В споразумението, което общинският съвет готви да приеме в четвъртък е посочено, че превозът ще се извършва на цена от 3 лв. на километър, въпреки че други частни превозвачи и в момента оперират на цени от 2,60 лв.– 2,80 лв. на километър.

Така дори общината да проведе нова обществена поръчка и да изплати компенсацията на „МТК Гроуп“, тя ще спести пари, тъй като при сума от 2,60 лв. на километър общият размер на договора за осем години ще бъде около 122 млн.лв. , а не 141 млн. лв.

Очаква се докладът на Карлос Контрера първо да бъде разгледан в сряда на заседание на общинската комисия по транспорт, а след това в четвъртък на редовната сесията на Столичния общински съвет.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама