Общината се опитва отново да пробута скандална концесия за 141 млн. лв.
15:09, 26 юли 16
25
508
Шрифт:
Това е вторият път, в който концесията се внася за разглеждане от общинарите. За първи път тя беше представена през април, като тогава предложението беше направено от три политически групи в съвета – БСП, РБ и ГЕРБ. На заседанието на СОС на обаче, незнайно защо, в последния момент, предложението беше извадено от дневния ред.
Сега, близо четири месеца по-късно, и седмица преди Столичният общински съвет да излезе във ваканция, то отново е на актуално.
Всъщност концесията трябва да бъде дадена на частната фирма "МТК Гроуп" и ще е във вид на споразумение, тъй като фирмата съди общината. Всичко започва през 2008 година, когато частният превозвач печели конкурс за концесия на линиите на градския транспорт обаче така и не встъпва в изпълнение на договора.
За това започва да води дела срещу общината. Сега, 8 години по-късно, местната управа решава да подпише споразумение с фирмата, като ѝ даде възможност да изпълни поръчката, която е спечелила през 2008 г.. От своя страна фирмата пък трябва да оттегли исковете си към общината. Ако това се случи Столичната община няма да плаща и неустойките за тези години, които дължи на „МТК Гроуп“.
С този довод общинските съветници внасят и предложението. Оказва се обаче, че той не е достатъчно убедителен. Концесията, която се предлага на „МТК Гроуп“ е за 141 млн.лв., а обезщетението, което общината трябва да плати е едва 15 милиона.
Делото се води в Административен съд – София-град. Още през април от там обясниха, че точният размер на иска срещу Столична община всъщност е 5.1 млн. лв., а не 15 млн. лв. По-голямата сума всъщност включва и иск срещу Министерство на транспорта за още 5,1 млн. лв., както и дължимите лихви до момента на изплащането на двете претендирани суми.
В споразумението, което общинският съвет готви да приеме в четвъртък е посочено, че превозът ще се извършва на цена от 3 лв. на километър, въпреки че други частни превозвачи и в момента оперират на цени от 2,60 лв.– 2,80 лв. на километър.
Така дори общината да проведе нова обществена поръчка и да изплати компенсацията на „МТК Гроуп“, тя ще спести пари, тъй като при сума от 2,60 лв. на километър общият размер на договора за осем години ще бъде около 122 млн.лв. , а не 141 млн. лв.
Очаква се докладът на Карлос Контрера първо да бъде разгледан в сряда на заседание на общинската комисия по транспорт, а след това в четвъртък на редовната сесията на Столичния общински съвет.
Добави коментар